HALUCINANT: Mașina de serviciu a polițiștilor decedați la Ialomița trebuia casată

HALUCINANT: Mașina de serviciu a polițiștilor decedați la Ialomița trebuia casată

Sindicaliștii declară că mașina în care erau polițiștii decedați în urma accidentului petrecut în Ialomița a fost dată la casat. De asemenea, au precizat aceștia, pentru EVZ, vor să grăbească ancheta în urma căreia familiile celor decedați să primească despăgubirile de 20.000 de euro.

 

Sindicalistul Dumitru Coarnă, vicepreşedintele sindicatului poliţiştilor, a declarat, pentru “Replica”, că maşina fusese dată la casat şi avea cauciucuri de iarnă numai pe faţă. Tot acesta susţine că toate cheltuielile de întreţinere a autoturismului erau susţinute de către Sorin Laurenţiu Rădulescu şi Gabriel Bălosu. Reprezentanţii IPJ Constanţa au menţionat că ancheta este în derulare şi se vor stabili toate aceste aspecte la finele ei, însă autoturismul era dotat cu anvelope de iarnă şi avea ITP-ul la zi.

- “Există posibilitatea ca ITP-ul să fi fost la zi, dar ce ştiu eu este că nu avea cauciucuri de iarnă decât pe faţă şi că această maşină a fost casată la IPJ Constanţa în urmă cu aproximativ o lună şi jumătate, după care a fost repartizată lor. Iar toate reparaţiile şi, probabil, şi ITP-ul, erau suportate de băieţii care au murit. Credeţi că e prima? Nu sunt fonduri, an de an bugetul a fost diminuat. Practic, în momentul de faţă, sunt maşini la IPJ Constanţa şi la TN care au în dotare cauciucuri de vară, dar lucrurile acestea nu se vor spune!”, a declarat, pentru “Replica”, Dumitru Coarnă, vicepreşedintele SNPPC. Reprezentanţii IPJ Constanţa au menţionat că ancheta este în derulare, însă autoturismul era dotat cu anvelope de iarnă, iar inspecţia tehnică periodică era la zi. Reamintim că Sorin Laurenţiu Rădulescu avea 40 de ani, era şeful Poliţiei Transporturi Navale Hârşova şi locuia în Feteşti. Acesta avea un băiat şi activa în cadrul Poliţiei TN din anul 1993. Liviu Gabriel Bălosu, de 40 de ani, era adjunctul lui Rădulescu, locuia în Hârşova şi era tatăl unui băiat. Lucra în cadrul TN din anul 2005, înainte activând la Poliţia Municipiului Hârşova. Soarta a făcut în aşa fel încât să-i aducă împreună în ultima lor misiune, duminică, 4 ianuarie 2015. Tragedia s-a petrecut pe DN 3B din judeţul Ialomiţa, drumul care leagă localităţile Borduşani şi Cegani. Autoturismul în care se aflau cei doi, o Dacie 1310, a intrat pe contrasens, izbindu-se de un autocar. Potrivit primelor rezultate, s-ar părea că viteza nu a fost adaptată condiţiilor de drum, respectiv carosabil acoperit cu gheaţă. Dacă nici o persoană din autocar nu a păţit nimic, cei doi poliţişti au decedat în braţele cadrelor medicale. Imediat s-au născut suspiciunile că autoturismul ar fi avut probleme, lucru infirmat de anumite surse din anchetă, care au menţionat că starea autovehiculului era bună, cu inspecţia tehnică periodică la zi. Liviu Gabriel Bălosu va fi înmormântat la Hârşova. -

Ne puteți urmări și pe Google News

 

În data de 4 ianuarie 2015 s-a consemnat ultima misiune pentru doi polițiști constănțeni, doi profesionişti.

Din nefericire, cei doi sunt victima proastei dotări a Poliţiei Naționale, în ce priveşte autoturismele, tipul acestora, funcție de misiuni și anotimp, dar și a neasigurarii cauciucurilor de iarnă și a lanțurilor antiderapante.

Ei şi-au pierdut viaţa la scurt timp după producerea unui cumplit accident rutier pe DN 3B, din judeţul Ialomiţa, drum ce leagă localităţile ialomiţene Borduşani şi Stelnica, potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Ialomița.

Poliţiştii se aflau în tipul exercitării atribuţiilor de serviciu, mai precis într-o misiune de patrulare, iar autoturismul de serviciu în care se aflau, o Dacie 1310, a intrat pe contrasens, unde s-a ciocnit frontal cu un autobuz care efectua rute regulate de transport persoane. Nicio persoană din cele 15 care se aflau în autobuz nu a fost rănită. Însă soarta nu a fost de partea celor doi poliţişti, şoferul şi pasagerul din dreapta, care au murit la scurt timp după impact. Ei erau lucrători în cadrul Secţiei Regionale a Poliţiei Transporturi Constanţa, ambii aveau 40 de ani şi aveau câte un copil, rămaşi astăzi orfani.

Sorin Laurențiu Rădulescu a fost încadrat în MAI la data de 1 ianuarie 1995, din 01.07.2003 a fost şef Post Transporturi Navale Cernavodă, iar din 01.03.2009 şef Post Transporturi Navale Hârşova. Era căsătorit şi avea un băiat de 4 ani.

Celălalt poliţist din autoturism era adjunctul şefului Postului Transporturi Navale Hârşova, Liviu Gabriel Bălosu. Era încadrat în MAI din data de 06.01.1995, a lucrat la Poliţia oraş Hârşova, apoi la Centru de Reţinere şi Arest Preventiv Constanţa, iar de la data de 01.07.2007 era ajutor şef de post la TN Hârşova. Era căsătorit şi avea un copil de 8 ani

Cei doi aveau toate evaluările (psihologică, rutieră) la zi,iar în ultimii ani obţinuseră la evaluări calificative maxime.

Cei care i-au cunoscut au numai cuvinte de laudă la adresa lor. „Au fost niște colegi buni, adevărați profesioniști și nu am avut niciodată vreo problemă cu ei. Familiile lor vor primi sprijin financiar din partea ministerului, daune pentru că au murit la datorie, dar și suma de 1.000 de lei din partea sindicatului. De asemenea, soțiile celor doi polițiști pot ocupa o funcție în minister, conform studiilor, iar copiii pot intra direct la Academia de Poliție sau la școlile de agenți, fără a mai susține examen. Însă pierderea lor este de neconsolat“, a declarat inspector principal Vasile Zelca, președintele Biroului Executiv Teritorial al SNPPC Constanța.

Vestea că cei doi polițiști au murit la datorie în timp ce se deplasau în misiune cu o Dacie model 1310 a stârnit numeroase speculații cu privire la starea tehnică a autoturismului. „Dacă au mașini din epoca de piatra, cu frâne doar pe o roată și aia în concediu... Nu sunt vinovați ei, Dumnezeu să-i ierte, ci șefii care le cer să participe la orice acțiuni fără să țină cont de oameni, de resurse. Descurcați-vă, zic ei! Și unde se ajunge? Noi în groapă și ei lângă familii, că nimic nu s-a întâmplat. Mortul e de vină, nu cine l-a trimis acolo cu orice preț. Au murit cu zile!! De când nu s-a mai efectuat verificarea tehnică a mașinii??? Cum a trecut ITP-ul?“, a scris un cititor pe forumul cotidianului "Obiectiv", din Ialomița. „Dumnezeu să-i odihnească! Iar cei care habar n-au de dotările pe care le oferă ministerul să tacă. Mașinile astea sunt coșciuge pe roți! Cu asta se vrea să muncească polițiștii de la Poliţia Transporturi! Mașina aia nu știu dacă mai avea voie să circule... nu mai vorbesc de cauciucuri, care sigur erau de vară! Asta oferă ministerul oamenilor din teren...“, a scris o altă cititoare. Vicepreședintele SNPPC, Dumitru Coarnă, a declarat pentru "Telegraf": „Sunt lucruri pe care noi, SNPPC, le spunem de cinci, șase ani, referitor la logistică. Anumite autoturisme sunt un pericol atât pentru polițiști, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Mașina respectivă era uzată. Până în urmă cu două luni, autoturismul s-a aflat la Poliția Ovidiu. A fost casată și repartizată la TN Hârșova. A suferit reparații profunde, suportate din banii polițiștilor…”

Dumnezeu să-i ierte şi să-i odihnească în pace!