Editura Evenimentul si Capital

România 4 you. Guvernul PSD a tăiat banii de centură

Vama Nădlac
Autor: | | 3 Comentarii | 780 Vizualizari

Aradul este primul județ care, din iulie 2015, are un punct de frontieră pe autostradă, la Nădlac. Cu toate acestea, Guvernul Victor Ponta nu a fost prea darnic cu fondurile de infrastructură alocate fiefului lui Gheorghe Falcă

Victor Ponta și-a întrerupt tratamentul la genunchiul operat pentru a veni, la 11 iulie a.c., la deschiderea Punctului de frontieră Nădlac II - Csanadpalota.

Este cea mai mare poartă rutieră a României, are 20 de benzi de circulație, iar aparatura vameșilor poate detecta mașinile furate sau care nu au taxele de drum plătite la zi. În prezent, prin Arad trec circa 70 de kilometri din autostrada A1, respectiv legătura Timișoara-Nădlac.

Răfuieli politice PDL-USL

Guvernul Ponta nu a fost însă deloc darnic cu centura Aradului, unde urmau să fie construite pasaje la cele două intersecții cu linia de cale ferată.


România 4 you. Finul lui Băsescu domină unul din cele mai bogate județe

România 4 you. Județul pensiilor internaționale


În 2011, Guvernul Emil Boc a alocat bani pentru aceste lucrări, relația dintre premierul PDL și primarul Aradului fiind foarte strânsă. În august 2012, pasajele urmau să fie finalizate. Însă, în mai 2012 s-a instalat la putere Guvernul USL, care a oprit finanțarea, iar de atunci pasajele stau nefinalizate, deși faza de execuție era extrem de avansată: 80% la pasajul peste tronsoanele de cale ferată Arad-Oradea, respectiv Arad-Curtici, și 65% la pasajul peste calea ferată Arad- Bucureşti.

„Banii pentru pasaje au fost alocați în buget, dar la rectificare au fost tăiați. La fel ca în 2012 (..) Este regretabil că, lucrări care sunt mici ca valoare, împreună nedepășind mai mult de 5 milioane de euro, sunt tergiversate de Guvernul Ponta din 2012”, a spus Gheorghe Falcă.

Calea ferată, aproape uitată

Merge foarte încet și modernizarea Culoarului IV de cale ferată, Curtici- Sighișoara. Totuși, tronsonul care face legătura între graniță și Arad era finalizat, la începutul lunii mai 2014, în proporție de 88%. În septembrie 2014, presa relata că CFR scoate la licitație un studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei Arad-Timișoara.

Potrivit datelor care însoțeau caietul de sarcini al licitaț iei, noua cale ferată urma să fie dublă, electrificată, de 25 de kV, cu viteza maximă între 120 și 160 de kilometri pe oră. De la acel moment, CFR nu a dat vreun semn că vrea să pună în practică acest proiect.


Lucrări de infrastructură, finalizate în proporție de 80-90%, sunt aproape abandonate, fără termen de finalizare


Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Romania 4 YOU

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate