Editura Evenimentul si Capital

Flacăra ştiinţei vrea să bată flacăra violet

4da210e99222b850d798086d3773482e
Autor: | | 2 Comentarii | 0 Vizualizari

De ziua lui Darwin, Asociaţia Secular-Umanistă din România îi provoacă pe profesorii de biologie să le predea copiilor o teorie evoluţionistă mai atractivă decât lecţiile despre Sfântul Duh.

O asociaţie proaspăt înfiinţată în România îşi propune să stimuleze interesul elevilor pentru ştiinţă, prin lecţii de biologie atractive, copiate după model american. Asociaţia Secular-Umanistă din România (ASUR) este iniţiativa a patru persoane care îşi propun să contribuie la creşterea nivelului de acceptare a ştiinţei prin acţiuni de popularizare organizate în special în rândul elevilor şi studenţilor. ASUR lansează azi, de ziua internaţională Darwin, platforma online www.darwinday.ro, unde în curând vor putea fi găsite lecţii interactive de teorie a evoluţionismului făcute în parteneriat cu Muzeul de Paleontologie al Universitatii Berkeley din California. Lecţiile sunt într-o primă fază în engleză, dar se lucrează la traducerea lor. Informaţiile de pe site se adresează atât profesorilor de biologie care doresc să-şi atragă elevii cu lecţii mai “cool”, cât şi altor persoane interesate de teoria evoluţionistă. În România teoria lui Darwin a fost subiectul unui scandal în ultimii trei ani, fiind scoasă din programa şcolară în 2006 şi reintrodusă în 2008 în urma protestelor societăţii civile. ASUR vrea, în acest context, să contribuie la sporirea cunoştinţelor elevilor despre rolul ştiinţei în viaţa noastră, într-o epocă în care curricula oficială acordă o pondere mai mare educaţiei religioase. Pe piaţa educaţională au apărut de câţiva ani manuale alternative de biologie şi ştiinţe care conţin lecţii despre Sfântul Duh şi rolul lui în facerea lumii. “Ultimul raport TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study 2007) care a cumulat rezultatele a 49 de ţări de pe toate continentele din punctul de vedere al învăţării matematicii şi ştiinţelor, plasează România la coada ţărilor europene. Situaţia a fost similară celei din raportul TIMSS 2003. Aceste rezultate confirmă situaţia precară în care se află învăţământul românesc în general şi predarea ştiinţelor în special, fapt relevat şi de situaţia destul de confuză a predării evoluţionismului în sistemul de învăţământ românesc”, a declarat ieri Atila Nyerges, unul din vicepreşedinţii ASUR. Campania lansată azi de ASUR, “Aprinde flacăra ştiinţei”, se doreşte o alternativă de mâine a curentului pesudoştiinţei în care se înscriu manifestări de genul “flăcării violet”.

Pagina 1 din 1


Tag-uri:

Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate