Editura Evenimentul si Capital

Filme documentare care schimba lumea

ff777dd4ff5de07f09b6698c6ebccac3
Autor: | | 31 Comentarii | 0 Vizualizari

Sunt incomode, au dovezi beton, te solicita din plin si nu le uiti niciodata.

Nu le poti urmari relaxat intr-o dupa-amiaza de duminica, dar cand iti faci timp sa vizionezi asa ceva, simti ca trebuie sa le spui si altora ce ai aflat. Unele documentare chiar schimba lumea. Sau cel putin o pun pe ganduri.Incepem fiecare dimineata cu o cafea. Zilnic, omenirea consuma doua miliarde de cesti de cafea, dar din banii pe care-i dam pentru un espresso sau un capuccino doar un sfant ajunge acolo unde trebuie. Potrivit agentiei Associated Press, desi in America o cafea costa, in medie,  trei dolari, fermierii primesc numai 50 de centi pe zi din acest pret.

Invinsi de saracie, aproape 74.000 de cultivatori etiopieni sunt in sapa de lemn.Fratii Nick si Mark Francis garanteaza ca, dupa ce vezi documentarul lor, cafeaua nu va mai avea acelasi gust.

„Black Gold” („Aurul negru”), cel mai recent documentar bazat pe investigatii jurnalistice, a reusit sa provoace iritarea afaceristilor care isi obtin profitul din cafea, a doua marfa tranzactionata din lume, dupa petrol.

Cand se schimba ceva

Invulnerabile si incomode, documentarele ce fac dezvaluiri sunt la fel de nesuferite pentru companii precum o musca zanatica pe care vrei s-o strivesti cu pliciul, insa stii ca risti sa-ti murdaresti peretele, asa ca o alungi nervos cu ziarul sperand sa te lase ea in pace.„Black Gold” a costat 760.000 de dolari, stransi din donatii, granturi si contributii voluntare la procesul de productie, reusind sa provoace dureri de cap conducerii retelei de cafenele Starbucks.

Initial, compania a refuzat sa le acorde un interviu fratilor Nick si Mark Francis, dar in ianuarie, cand pelicula lor a atras atentia la Festivalul de film Sundance din Park City (Utah - SUA), gigantul cafelei i-a invitat pe cei doi la sediul din Seattle, intr-o incercare tardiva „de a mai indulci cafeaua”.

Inaintea Festivalului de film de la Londra, Starbucks a schimbat tactica si a trimis angajatilor britanici un e-mail in care filmul era caracterizat ca „inexact si incomplet”.

Nick Francis crede ca „Black Gold” a contribuit la intalnirea dintre presedintele executiv al Starbucks si premierul Etiopiei, desi purtatorul de cuvant al companiei, Audrey Lincoff, a negat orice legatura intre film si acest eveniment.

Anul trecut, reteaua americana de magazine Wal-Mart a reactionat asemanator dupa lansarea documentarului „Wal-Mart: The High Cost of Low Price” („Wal-Mart: Marele cost al pretului mic”). Compania a acuzat filmul de „numeroase inadvertente” si a incercat o rasturnare de situatie, punandu-si angajatii sa vorbeasca firma de bine intr-un asa-zis documentar, „Why Wal-Mart Works: And Why that Drives Some People C-r-a-z-y?” („De ce merge Wal-Mart: Si de ce asta ii innebuneste pe unii?”).

Desi nu are o dovada clara, Morgan Spurlock crede ca filmul sau - „Super Size Me” -,  in care demonstra efectul nociv al produselor McDonald's, a contat in decizia companiei de a propune meniuri mai sanatoase. McDonald's a negat vehement orice legatura intre film si schimbarea meniurilor.

Dezvaluiri de succes

Pagina 1 din 2


Tag-uri:

Alte articole din categoria: Cultură

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate