Editura Evenimentul si Capital

Fără șosele, județele învecinate fură turiștii | România 4 you

Mocănița circulă pe o cale ferată uzată
Autor: | | 0 Comentarii | 1276 Vizualizari

Situația infrastructurii din județul Bistrița-Năsăud este una din cele mai proaste din țară. Pe aici nu trece nici o autostradă importantă, nu se modernizează calea ferată și abia s-au făcut planuri pentru o șosea de centură a Bistriței

Potrivit unei analize făcute de econtext. ro, Bistrița Năsăud se află pe locul 27 la infrastructura rutieră, unde în ultimele două decenii au realizați doar 76 de kilometri, în medie aproape patru kilometri în fiecare an.

În 1990 în județ existau 236 de kilometri de carosabil, în interiorul celor patru orașe, iar în 2010 sunt 312 kilometri.

Centura va avea finanțare europeană

Master Planul de Transport, finalizat în 2014, are însă obiective și pentru acest județ.

Conform noii strategii de implemetare a Master Planului General de Transport varianta ocolitoare a Bistriţei are prioritate, iar costul estimat pentru realizarea acesteia este de 70 de milioane de euro. Centura ar urma să aibă o lungime de 14,6 kilometri. Tot în Mater Planul de Transport mai sunt cuprinse şi trei drumuri transregio care trec prin Bistriţa-Năsăud. Unul, care are o lungime de 78 de kilometri, pleacă de la Sărăţel spre Târgu Mureş.

Cel de-al doilea, cu o lungime de 130 kilometri, porneşte din Beclean, trece prin Salva şi ajunge până la Moisei, în Maramureș. Al treilea drum pentru care Guvernul speră că fie obținută finanțare leagă Bistrița de Suceava.  


PSD a cucerit fostul fief al baronului PDL Ioan Oltean | România 4 you

Investiții puține, salarii și pensii mici | România 4 you


 

În sectorul feroviar sunt prinse reabilitarea căilor ferate pe tronsoanele Cluj-Napoca – Dej – Beclean (83 km) şi Beclean – Ilva Mică – Vatra Dornei – Suceava (239 km), proiecte estimate la 2.581.000 euro.

Mocănița, reabilitată

Din mai 2015, circulă din nou Mocănița din acest județ. Traseul are 35 de kilometri şi străbate judeţele Bistriţa- Năsăud şi Mureş. Se mai întâmplă ca vagoanele să sară de pe linie, însă fără pericolul de a se răni cineva.


Până când statul va investi în linia de cale ferată, un investitor privat a repus în funcțiune Mocănița.


Circulaţia trenurilor cu ecartament îngust între Bistriţa- Năsăud şi Mureş a fost închisă în urmă cu 20 de ani. Linia a fost preluată în regim privat în 2011 și de atunci se lucrează la ea încontinuu. Nu există subvenţii, aşa că lucrările avansează greu. O plimbare cu mocăniţa pe cei 35 de km funcţionali costă 30 de lei.

Competiție între stațiunile balneare

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Romania 4 YOU

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate