Editura Evenimentul si Capital

EXCLUSIV EVZ: Planul refuzat de FENECHIU la CFR SA a fost aprobat de BERD! Banca penalizează usturător statul!

relu_fenechiu
Autor: | | 18 Comentarii | 5921 Vizualizari

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care a finanţat compania de stat CFR Infrastructură (CFR SA) cu un credit de 175 de milioane de euro, a fost de acord şi chiar a aprobat planul de management propus de fosta echipă de manageri privaţi ai companiei, condusă de Dimitris Sophocleous, director general, şi de Lucian Isar, din poziţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie, potrivit unor surse consultate de EVZ. Este vorba de același plan care a fost refuzat de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

De altfel, BERD este instituţia care a impus Ministerului numirea de management privat la CFR SA, pentru acordarea creditului. Planul aprobat de BERD este exact cel pe care Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, l-a respins considerându-l inadecvat. Ca urmare, managerii şi-au dat demisia fiind imediat înlocuiţi de minister. Potrivit surselor EVZ, BERD a fost de acord cu echipa lui Sophocleous şi cu planul acesteia tocmai pentru că urmărea recuperarea unor datorii pe care CFR Călători le are la CFR SA. Însă, managerul privat Dimitris Sophocleous nu a reuşit punerea planului în aplicare din cauza piedicilor puse de Ministerul Transporturilor. Ca urmare, de la data acordării împrumutului de către BERD la CFR SA şi până în prezent, arieratele CFR SA au crescut. BERD s-ar fi decis să penalizeze statul, prin creșterea dobânzii. "Urmare a nerespectării de către Ministerul Transporturilor a acordului de împrumut, BERD a uzat de dreptul său contractual de a impune creşterea dobânzii cu 3,1%", ceea ce reprezintă un cost suplimentar foarte mare pentru Guvern. Potrivit surselor EVZ, toate aceste detalii se regăsesc într-un memorandum care aparţine ministrului delegat pentru Buget, Liviu Voinea, şi care ar fi trebuit discutat astăzi în şedinţa de Guvern. "Scopul declarat al discutării acestui memorandum în şedinţa de guvern era acela de a identifica soluţii pentru a preveni sau a amâna măsura creşterii dobânzii de către BERD", au comentat pentru EVZ sursele citate. Contactat telefonic, Liviu Voinea nu a dorit să facă niciun fel de comentarii asupra acestui subiect. Management defectuosNici la CFR Marfă situația nu e mai bună decat la CFR SA. După demisiile lui Dimitrios Sophocleous, din funcţia de director general şi a lui Lucian Isar din cea de preşedinte al consiliului de administraţie al CFR SA, alţi doi manageri privaţi pleacă din conducerea sectorului feroviar. Liviu Radu îl înlocuieste pe Mustafa Aysun în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţia al CFR Marfă.Totodată, şi Alexandru Dragoş Drăghici, ales de Consiliul de Administraţie în funcţia de director general, si-a depus demisia. Se pare că celor doi li s-ar fi propus spre aprobare o serie de documente privind activitatea companiei CFR Marfă."Se pare că este vorba despre nişte probleme interne pe care le-a descoperit (Mustafa Aysun, n.r.) şi care l-au şocat", susţin sursele contactate de EVZ, precizând că aceste probleme au ieșit la iveală în urma unei verificări efectuate de Corpul de Control al prim-ministrului.

Pagina 1 din 1



Alte articole din categoria: Transporturi

libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate