Editura Evenimentul si Capital

EXCLUSIV EVZ. DEMENTUL SINUCIGAȘ de pe DN 1. Sistemul care putea evita TRAGEDIA e ignorat de 19 ani de autorități

Cele două mașini care s-au ciocnit frontal pe DN1 au curmat viața a șase oameni. Cea de sus era condusă de George Dumitru FOTO: LIBERTATEA
Autor: | | 38 Comentarii | 3846 Vizualizari


Vezi galeria foto:

Din 1995, România trebuia să pună în aplicare o strategie de reducere a numărului de accidente care prevede și intervenția rapidă în cazul amenințărilor la siguranța circulației. Gestul nebunesc al tânărului George Dumitru, cel care a ucis cinci oameni nevinovați într-un act sinucigaș care a șocat o țară întreagă, a readus în actualitate faptul că România nu are o Strategie Națională de Siguranță Rutieră. Există doar un proiect care prevede și obligativitatea existenței separatoarelor dintre sensurile de mers care l-ar fi împiedicat pe tânărul șofer să pătrundă pe contrasens și să provoace carnagiul de pe DN1.

Mai mult decât atât, în Planul Național de punere în aplicare al proiectului de strategie se prevedea intervenția autorităților în cazul unor ame nințări la siguranța circulației sau în caz de accidente rutiere, așa cum există în state din Europa.

Intervenții integrate în situații grave

De exemplu, ne-a explicat un specialist în Siguranță Rutieră, la un simplu apel la 112, după ce George Dumitru și-a anunțat, public, pe Facebook, intenția de a se sinucide, către locul în care acesta era identificat s-ar fi deplasat polițiști, pompieri și structuri de intervenție rapidă, chiar și cu elicopterul.

Deși au trecut 19 ani de la înființarea Consiliului Interministerial de Siguranța Rutieră, care, avea obligatia de a elabora o strategie și un plan național de punere în aplicare a acesteia, documentele nu sunt nici în prezent adoptate.

În proiectul postat pe site-ul ARR se subliniază că: „lipsa exerciţiului comun de cooperare impune crearea unei proceduri şi a unui management integrat al intervenţiei”. Asta înseamnă că intervențiile integrate, cum sunt SMURD - Pompieri, se pot pune în mișcare, atunci când sunt semnalate situații grave.

Cinci morți pe zi

State ale U.E. precum Suedia, Franța și altele, au elaborat și au pus în aplicare documentele semnate în anul 1995, odată cu România. Acest fapt a condus la reducerea, cu peste 50% a numărului de accidente rutiere. În acest fel, și-au respectat angajamentul de a reduce numarul accidentelor rutiere grave aproape la jumătate, până în anul 2020. România, în schimb, nici măcar nu a adoptat documentele necesare punerii în aplicare a Strategiei Naționale de Siguranță Rutieră.

Conform informațiilor furnizate de Asociația Victimelor Accidentelor Rutiere (AVAC), zilnic, pe șoselele României mor 4-5 participanți la traficul rutier, aproximativ 20 sunt grav răniți și se produc pagube materiale enorme.

România, în topul țărilor cu cele mai periculoase șosele

Oficiali din Poliția Română au precizat, pentru „Evenimentul zilei”, că Strategia Națională de Siguranță Rutieră ar putea fi pusă în aplicare doar cu o infrastructură bună. Asta înseamnă ca autostrăzile și drumurile naționale cu două benzi pe sens să aibă sisteme de siguranță precum: separatoare de sens, sisteme de semnalizare reflectorizante sau camere video pentru supravegherea traficului rutier.

În prezent, Poliția Rutieră beneficiază doar de Sistemul de monitorizare a traficului rutier de pe DN1. Ștefan Răcășan, președintele AVAC, a transmis un protest public la adresa autorităților române care neglijează, susține el, elaborarea actelor normative care să permită funcționarea Strategiei Naționale de Siguranță Rutieră.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Fapt divers

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate