Editura Evenimentul si Capital

EVZ vă prezintă un raport ținut la secret: Oricând este posibilă o catastrofă aviatică. Aeroportul Cluj, o veritabilă capcană a morții!

Autor: | | 25 Comentarii | 9164 Vizualizari

Ani întregi, incidentele de pe Aeroportul Cluj-Napoca au fost ținute la secret, arată un document intrat în posesia EVZ. Ieri, un avion de pasageri, Boeing 737, cu 116 pasageri la bord, care se îndrepta spre Barcelona, a ratat aterizarea și a pătruns zece de metri în zona de siguranță, din motive încă neelucidate

Procurorii și poliția Cluj au demarat o anchetă cu privire la incidentul care a avut loc miercuri dimineață pe Aeroportul Internațional din Cluj- Napoca, când un avion de pasageri, Boeing 737, a ratat aterizarea și a pătruns zece metri în zona de siguranță. În ultimii ani, pe Aeroportul din Cluj au avut loc mai multe incidente grave, care au fost ținute la secret. Chiar dacă s-a construit o pistă nouă, specialiștii din domeniu spun că nici aceasta nu este sigură.


FOTO:Pilotul Dinu Călin



Lumini de ghidaj nefuncționale

Oficialii aeroportului clujean susțin că avionul a ajuns la Cluj cu zece minute mai devreme decât ora fixată și că, deși, pilotului i s-a comunicat faptul că pe pistă sunt mai multe utilaje de deszăpezire, acesta a solicitat o aterizare de urgență deoarece nu îi mai ajungea combustibilului. În rezervoare existau 2,9 tone de petrol de aviație, insuficient pentru a ajunge la un aeroport de rezervă, în cazul de față, cel de la Sibiu. „Pista era în condiții bune și permitea aterizarea în condiții de maximă siguranță. Rămâne să vedem ce s-a întâmplat. Pilotul a cerut să aterizeze de urgență pentru că nu mai are carburant”, a precizat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo.

Un martor ocular, care era la sol, a declarat că avionul a aterizat la mijlocul pistei și că spațiul rămas nu a fost suficient pentru frânarea în condiții de siguranță.

Pista din Cluj-Napoca nu are un sistem de monitorizare video pentru a vedea locul de aterizare al avioanelor. Tot din acest motiv, procurorii nu vor ști dacă pe pista de aterizare au fost sau nu utilaje de deszăpezire.

De asemenea, pilotul de la Blue Air, susțin sursele EVZ, a comunicat turnului de control faptul că luminile de ghidaj ale pistei, folosite de avioane pentru aterizare, nu funcționează la parametri normali și a cerut mărirea intensității acestora.

În replică, David Ciceo a recunoscut că a existat o defecțiune, dar nu la momentul aterizării avionului Blue Air, ci după. „Dacă a existat o problemă, fie gheața de pe pistă, fie aceste lumini de ghidaj, de ce echipajele de pe celelalte șapte avioane care au decolat sau aterizat înaintea avionului Blue Air nu le-au comunicat, deși normele îi obligă”, a spus Ciceo.

Blue Air: „Avionul avea combustibil”

Aterizarea avionului Blue Air s-a făcut în condiții dificile: ninsosare abundentă și vizibilitate redusă, de sub 200 de metri.

Într-un comunicat, compania mamă susține că incidentul aviatic este unul minor, avionul depășind suprafața pistei cu aproximativ zece metri. Cei de la Blue Air infirmă categoric faptul că avionul nu avea suficient carburant, în ciuda faptului că directorul aeroportului clujean insistă că există o înregistrare între un angajat al ROMATSA Cluj și dispecerul de pe aeroport, în care se cere elibarea de urgență a pistei din cauza faptului că avionul a solicitat aterizarea de urgență.

„Am avut un noroc din ăla, de proști”

Dincolo de emoția produsă de incidentul aviatic, majoritatea pasagerilor au declarat că doar profesionalismul pilotului a făcut ca aterizarea ratată să nu se transforme într- o tragedie. „Omul (pilotul - n.n.) a pus avionul jos. Dacă a fost zăpadă, el a mers drept și la un moment dat i-a fugit spatele și când am văzut că se ridică un nor de zăpadă pe partea mea, am zis gata … Pilotul a fost meseriaș, am zis că ce frumos l-a pus jos. Am avut o senzație de … am avut. Când am văzut norul cum se duce am zis că suntem gata. Am avut noroc, noroc din ăla de proști”, a declarat unul dintre pasageri.

Controversele din jurul Aeroportului Cluj Napoca au fost destul de multe în ultimii ani

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Justiţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate