Editura Evenimentul si Capital

BAREM Evaluare Naţională 2016 MATEMATICĂ. Subiect incorect formulat la proba de matematică

Barem incorect formulat la proba de matematică
Autor: | | 8 Comentarii | 1944 Vizualizari

Părinți și profesori susțin că cerința punctului 6 de la Subiectul I de la proba de matematică din cadrul Evaluării Naționale nu a fost corect formulată. Ei estimează că vor fi zeci de mii de contestații

Incorect enunțată sau intenționat formulată incomplet?” este întrebarea care macină mii de absolvenți de clasa a VIII-a, părinți și cadre didactice. Elevii au avut de citit o diagramă care prezintă repartiția notelor obținute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o școală. Cerința este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obținut nota 5 la acest test este egal cu...”.

„S-auîncurcat!”, comen tează mai mulți părinți. Pe rețelele de socializare explicațiile și ideile continuă: „Nu au înțeles exact cum se citește diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele și care șir este numărul de elevi”; „Suntem câțiva care ne gândim să contestăm”. Profesorii de matematică le dau dreptate.

Proba de matematică a fost structurată pe trei secțiuni, cu grade de dificultate diferite, fiecare având câte 30 de puncte. Părinții nemulțumiți pot depune contestațiile vineri, între orele 16:00 - 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie afișate în data de 5 iulie.

Reacția CNEE

Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) a făcut următoarele precizări:

● Itemul evaluează com petența Analizarea unor situații practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competență formată/dezvoltată în cadrul unității de învățare „Elemente de organizare a datelor”, clasa a VIIa, prezentă în programa pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a.

● Itemul este complet formulat, enunțul este clar, fără ambiguități și permite un singur răspuns corect. Acesta conține toate elementele necesare unui răspuns corect și se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de CNEE. Tipul de diagramă în discuție este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea Națională.

● Itemul conține legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esență, acesta se referă la prezentarea unei dependențe funcționale (între notă și numărul elevilor din clasă care au obținut această notă), iar în cazul unei dependențe funcționale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Educaţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate