Efectele sărbătorilor Pascale asupra buzunarelor. Românii au cheltuit milioane de euro în ţară

Efectele sărbătorilor Pascale asupra buzunarelor. Românii au cheltuit milioane de euro în ţară

Minivacanţa de Paşte a scos din portofelele românilor milioane de euro. Destinaţia preferată a fost România. Cei aproape 110.000 de români care au petrecut sărbătorile în structurile de cazare din ţară au cheltuit peste şapte milioane euro pe servicii turistice, conform datelor transmise de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Cele mai căutate destinaţii au fost Valea Prahovei, zona Bran-Moeciu, Bucovina şi Maramureş. La polul opus, litoralul a strâns doar 900 de turişti care au acoperit mai puţin de o treime din locurile puse de hotelieri la dispoziţia lor. Cu toate că se dorea deschiderea sezonului estival de Paşte pe litoral, acesta a fost un eşec, apreciază FPTR.

Şi în acest an ofertele au fost diverse şi s-au adresat tuturor categoriilor de turişti, de la studenţi şi tineri îndrăgostiţi până la pensionari care au profitat de cele două-trei zile de odihnă ca să-şi trateze şi problemele de sănătate în staţiunile balneare. Românii au mers şi la pensiunile din zona rurală, în staţiuni, în city break-uri în ţară şi în străinătate se arată în raport.

Hotelurile şi pensiunile din zonele turistice româneşti au pus la dispoziţie 136.000 de locuri de Paşte, dintre care s-au vândut mai mult de 108.000, ceea ce reprezintă un grad de ocupare de 79%. Totodată, se constata o uşoară creştere a tarifelor, cuprinsă între 2-5% faţă de acum doi ani. Doar pentru vacanţele petrecute în ţară, turiştii au cheltuit mai mult de 33 de milioane de lei (peste şapte milioane de euro), potrivit calculelor FPTR.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tendinţa ultimilor ani se păstrează şi în ceea ce priveşte modalitatea de rezervare şi din ce în ce mai puţini turişti români au ales să călătorească în ţară prin agenţiile de turism.Ce i mai mulţi au rezervat direct la structura de cazare sau au folosit sisteme de rezervări on-line, apreciază FPTR.

Ca şi în anii trecuţi, pe primul loc în topul preferinţelor românilor s-au clasat pensiunile rurale. Din cele 75.000 de locuri disponibile în pensiuni s-au vândut 65.000. Pe locul doi, după zona rurală, se află staţiunile montane, cu cele de pe Valea Prahovei pe primele poziţii ca atractivitate. Au fost puse la dispoziţie 30.000 de locuri în cadrul structurilor din zonele rurale, dintre care 22.000 au fost locuri vândute. În staţiunile montane, tariful mediu pentru vacanta de Paşte de anul acesta a fost de 340 de lei de persoana pentru o vacanţă de trei nopţi.

Datorită tarifelor mai mici, romanii si-au petrecut Paştele şi în diferite staţiuni balneoclimatice. Astfel au fost puse la dispoziţie 28.000 de locuri în structurile balneare, dintre care au fost vândute 20.000. Cei care au ales hotelurile de lux din staţiunile autohtone s-au bucurat de acces la SPA şi de alte servicii, precum masaj, saună şi acces la piscină.

Puţini hotelieri de pe litoral au avut oferte pentru turiştii care au dorit să petreacă Paştele la malul mării, litoralul nefiind o destinaţie tradiţională pentru aceasta sărbătoare. Anul trecut, pe litoral au ajuns mult mai mulţi turişti, deoarece Paştele a coincis cu minivacanţa de 1 Mai. Majoritatea unităţilor de la mare care au pregătit, totuşi, pachete turistice sunt în Mamaia. Au fost puse la dispoziţie 3.000 de locuri la mare, dintre care au fost vândute doar 900. Pentru cei care au dorit să petreacă Sărbătorile Pascale la malul mării, tariful mediu pentru un pachet de trei nopţi de cazare în cameră dublă standard, cu mic dejun inclus, a fost de la 500 lei de persoană.

Pasionaţii de pescuit au ales să petreacă Sărbătorile Pascale într-o manieră inedită, în Delta Dunării. Au fost puse la dispoziţie 600 de locuri în cadrul structurilor de cazare dintre care s-au vândut aproximativ 400 de locuri.

În ceea ce priveşte turismul extern, numărul redus de zile libere, dar şi contextul politic actual, au făcut ca interesul pentru petrecerea Paştelui în străinătate să fie scăzut, comparativ cu anii precedenţi. Numărul aproximativ de locuri puse la dispoziţie în cadrul diverselor oferte a fost de 7.500, dintre care 4.800 reprezintă numărul aproximativ de locuri vândute pentru Sărbătorile Pascale din acest an. Cele mai căutate destinaţii externe de către familii au fost cele de pe litoralul bulgaresc al Mării Negre, urmate de cele din Grecia sau Tenerife. La fel de căutate au fost Costa del Sol, Ţara Bascilor, Napoli-Sorrento, Sicilia, Toscana sau Portugalia pentru programele senior voyage, dar şi croazierele pe Marea Mediterană şi pelerinajele în Israel, se arată în comunicatul FPTR.