DRUMURILE MORŢII! Cele mai periculoase şosele din lume - Galerie Foto

DRUMURILE MORŢII! Cele mai periculoase şosele din lume - Galerie Foto

Peisaje care îți taie respirația, însă și suficiente curbe, încât să ajungi la final cu dureri de cap, dar și cu o satisfacție că ești unul dintre cei mai curajoși șoferi. Așa sunt caracterizate cele mai periculoase drumuri.

Transalpina este una dintre minunățiile care te fac să vizitezi România. Este cel mai inalt drum rutier din Romania cat si din intregul lant al Muntilor Carpati, atat din tara cat si din afara ei, atingand altitudinea maxima (2145 m) in Pasul Urdele. Transalpina traverseaza Muntii Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului, intre care se afla, si leaga Localitatea Saliste din Jud. Sibiu de Localitatea Novaci din Jud. Gorj. 

Transfăgărăşan este cel mai înalt, cel mai periculos și cel mai frumos drum asfaltat din România. Construit ca o șosea militară strategică de fostul dicatator Nicolae Ceaușescu între anii 1970-1974, Transfăgărășanul leagă regiunile istorice Transilvania și Muntenia, precum și orașele Sibiu și Pitești. Drumul, în lungime de 90 de kilometri, traversează cele mai înalte zone ale Carpaților Meridionali. Cea mai spectaculoasă este partea nordică a drumului, cu viraje strânse, serpentine și coborâri abrupte. În vârful munților, șoseaua oferă accesul către lacul glaciar Bâlea Lac. Drumul a fost construit cu costuri foarte mari: 6 milioane tone de explozibil folosit în partea de nord și 40 de soldați care și-au pierdut viețile în timpul construcției, conform cifrelor neoficiale. Tot date neoficiale indică alte circa 400 de morți în timpul construcției tunelului.

 Trecătoarea Stelvio, Italia. Pornind din Alpii de Est din Italia, face legătura dintre Valtellina și Merano. Este al doilea cel mai înalt drum pavat din Alpi, fiind situat la o altitudine de 2.757 metri peste nivelul mării. Trecătoarea Stelvio a devenit celebră datorită celor 48 de viraje ac de păr și datorită faptului că devine foarte îngust în unele puncte și are câteva pante foarte abrupte. Este considerat unul dintre cele mai dificile drumuri din lume, însă care oferă peisaje absolut spectaculoase.

Ne puteți urmări și pe Google News

 Drumul Lysebotn, Norvegia. Este considerat unul dintre cele mai deosebite din Europa. Această șosea începe cu un drum îngust ce urcă zidurile abrupte ale fiordului Lysefjord din Norvegia. Drumul include 27 de viraje ac de păr și un tunel în lungime de 1,1 kilometri care, pentru a face lucrurile și mai interesante, are trei serpentine în interior. Cei care au mers pe acest drum cu o suprafață perfectă spun că oferă senzații asemănătoare cu cele ale unui montagne russe.

Drumul montan The Jebel Hafeet, Emiratele Arabe Unite. Această șosea care trece prin deșert are o lungime de 11,7 kilometri și are trei benzi, două de urcare și una de coborâre. Drumul se termină într-o parcare a singurului hotel din zonă și a unui palat. The Jebel Hafeet este un amestec de porțiuni drepte și curbe, deosebindu-se și prin calitatea excepțională a asfaltului.

Col de Turini, Franța. Este situat într-o trecătoare prin Alpi, în sudul Franței, la o înălțime de 1,6 kilometri deasupra nivelului mării. Drumul este inclus într-o etapă a cunoscutuliu Raliu Monte Carlo. Este unul dintre cele mai provocatoare trasee din Campionatul Mondial de Raliuri, cu cele 34 viraje ac de păr și cu porțiuni drepte lungi, ce permit atingerea unei viteze de peste 170 km/oră.

 Los Caracoles Pass, Chile, Argentina. Acest drum trece printr-un teritoriu accidentat al Muntelui Andreas din Anzi pe traseul dintre Chile și Argentina. Șoseaua are multe serpentine dificile pe o pantă abruptă și numeroase viraje în ace de păr, fără a avea balustrade de siguranță. În cea mai mare parte a anului, această trecătoare este acoperită de zăpadă, ceea ce o face extrem de dificil de parcurs. Cu toate acestea, Los Caracoles este o șosea destul de sigură, dovadă fiind numărul mic de accidente comparativ cu drumurile similare. 

San Bernanrdino Pass, Elveția. Încă un drum montan prin Alpii Elveției este San Bernardino, ce leagă orașele Misox și Hinterrhein. Trecătoarea se află la o înălțime de 2.065 metri, iar drumul are zone foarte înguste și viraje periculoase. Totuși, acesta oferă priveliști uimitoare și un tunel de 6,6 kilometri lungime. 

Drumul cu tunel Guoliang, China. Acesta a fost construit sub conducerea a 13 săteni localnici în doar cinci ani, în munții Taihang, în provincia chineză Hunan. Mulți săteni și-au pierdut viețile în timpul lucrărilor la această construcție care a fost deschisă circulației în 1977. Tunelul săpat în munte are o lungime de 1.200 metri, 5 metri înălțime și 4 metri lățime. Drumul este și el unul dintre cele mai periculoase din lume. Acest traseu pitoresc a fost numit „drumul care nu tolerează nicio greșeală” și este o destinație importantă pe harta turismului în China.

 Trollstigen, Norvegia. Este una dintre cele mai mari atracții din Fjord, Norvegia. Este un drum care străbate munții în regiunea Rauma. Cuvântul Trollstigen înseamnă, în traducere, Scara Trollilor. Acest drum frumos oferă priveliști amețitoare cu câteva cascade incredibile. Este foarte îngust și are 11 viraje ac de păr, fiind o adevărată provocare, care se termină în vârf de munte, la cascada Stigfossen, cu o înălțime de 320 metri. 

North Yungas „Drumul Morții”, Bolivia. Drumul, numit de localnici „El Camino de la Muerte”, are o lungime de aproape 70 de kilometri și leagă La Paz de Coroico prin Anzii Bolivieni. În 1995, această șosea a fost numită cea mai periculoasă din lume. North Yungas este renumit pentru pericolul extrem, având o singură bandă de mers, urcușuri și coborâșuri riscante, pasaje înguste și aproape deloc parapete de protecție. Ceața și ploaia reduc vizibilitatea, iar suprafața noroiasă adaugă și mai mult pericol oricărei călătorii. În medie, pe această șosea are loc un accident mortal la fiecare două săptămâni și se estimează că între 200 și 300 de pasageri mor în fiecare an pe acest drum înșelător. 

 Trecătoarea Oberalp, Elveția. Un drum incredibil în munții Elveției, fiind totodat o legătură importantă între Elveția Centrală și Graubunden Oberland. Șoseaua este foarte populară în rândul șoferilor europeni, însă este circulabilă doar pe timpul lunilor de vară. Pe timpul iernii, este închisă circulației, iar drumul este folosit pentru schi, săniuș și drumeții. 

 Atlantic Road, Norvegia. Drumul a fost votat de norvegieni drept construcția secolului trecut și are o lungime de 8 kilometri, făcând legătura dintre localitățile Molde și Kristiansund. Șoseaua urcă peste un teren cu o suprafață dură și neuniformă și este spectaculoasă prin faptul că urcă și coboară în multe locuri precum o mare învolburată. 

 Iroha-zaka, Japonia. Este o șosea șerpuitoare care face legătura între Nikko Central și Oku-Nikko. Drumul cuprinde 48 de curbe și la fiecare cotitură se află câte o literă din alfabetul japonez antic. De fapt, Iroha-zaka este compusă din două drumuri, unul care urcă și altul care coboară. 

 Red Rock Scenic Road, SUA. Șoseaua parcurge Sedona Red Rock Country, un ținut numit „muzeul fără pereți”. Drumul oferă o priveliște splendidă asupra munților roșii, care par niște spirite fără vârstă și care îi impresionează și inspiră pe turiști. Traseul trece și prin Monumentul Național Castelul Montezuma și Pădurea Națională Coconino. 

 Overseas Highway din Florida, SUA. Acest drum unește insulă cu insulă cu ajutorul unui număr de 42 de poduri. Overseas Highway a fost construită în anul 1938, pe traseul unei vechi căi ferate care a fost distrusă de uragan. Traseul, în mare parte deasupra apei, durează aproximativ patru ore și oferă peisaje extraordinare la ora răsăritului și apusului. 

 Arica-Iquique din Chile este un drum proiectat ca sa fie periculos, cu vai foarte abrute. 

 Autostrada Sichuan - Tibet din China traverseaza 14 munti, cu o altitudine cuprinsa intre 4.000 si 5.000 de metri, zone in care se inregistreaza frecvent avalanse.

Autostrada James Dalton din Alaska este un drum comercial, acoperit cu pietris, care traverseaza tundra. Daca vrei sa-l traversezi, trebuie sa ai mai mult decat o roata de rezerva si cateva parbrize. Companiile care inchiriaza masini iti interzic sa le conduci pe acest traseu.