Editura Evenimentul si Capital

Dosarul lui Oprea, pe masa Comisiei Juridice din Senat. Fostul ministru este aşteptat să se apere Când se votează ridicarea IMUNITĂŢII

Gabriel Oprea
Autor: | | 2 Comentarii | 322 Vizualizari

Fostul ministru de Interne Gabriel Oprea este aşteptat, vineri, în faţa Comisiei Juridice din Senat, după ce Biroul Permanent a trimis juriştilor din Parlament cererea procurorilor anticorupţie privind ridicarea imunităţii în dosarul în care senatorul UNPR este acuzat de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul în perioada în care a fost deţinut portofoliul Afacerilor Interne.

Procurorii DNA au cerut Parlamentului ridicarea imunităţii lui Gabriel Oprea, care este acuzat de abuz în serviciu, fostul ministru folosindu-se ilegal de coloana oficială de aproximativ 1650 pe durata mandatului său.

Avizul membrilor Comisiei Juridice din Senat este unul consultativ, de care parlamentarii pot sau nu ţine cont la votul final secret privind ridicarea imunităţii.

Totuşi, conform procedurii, Gabriel Oprea trebuie să se prezinte în faţa senatorilor jurişti pentru a îşi citi dosarul şi a oferi explicaţii în faţa Comisiei.

Votul final privind ridicarea imunităţii ar urma să se dea, cel mai probabil, marţi.

Oprea este acuzat că ar fi folosit resursele umane şi materiale ale Ministerului Afacerilor Interne pentru a asigura, în mod nelegal, însoţirea deplasărilor efectuate de ministru cu echipaje ale poliţiei rutiere. Totodată, fostul ministru este acuzat că ar fi încheiat un protocol în baza căruia procurorul general al Parchetului de pe lângăÎnalta Curte de Casaţie şi Justiţie Tiberiu Niţu a beneficiat de însoţirea deplasărilor efectuate cu echipaje ale poliţiei rutiere, primind astfel "un folos necuvenit". 

Comunicatul de presa transmis de DNA

"In conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al P.I.C.C.J referatul cauzei, in vederea sesizarii Senatului, pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale fata de OPREA GABRIEL, senator in Parlamentul Romaniei, fost viceprim-ministru pentru Securitate Nationala si ministru al Afacerilor Interne, in legatura cu savarsirea a doua infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul in perioada in care a detinut functia ministeriala. Solicitarea Directiei Nationale Anticoruptie referitoare la efectuarea urmaririi penale fata de Oprea Gabriel, senator, la data faptelor detinand si o functie ministeriala, are in vedere imprejurarea ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila ce contureaza urmatoarea stare de fapt: 1. Infractiunea de abuz in serviciu constand in folosirea resurselor umane si materiale ale Ministerului Afacerilor Interne pentru a asigura, in mod nelegal, insotirea deplasarilor efectuate de ministru cu echipaje ale politiei rutiere. In perioada ianuarie 2014 - noiembrie 2015, Oprea Gabriel a detinut functia de ministru al Afacerilor Interne (iar incepand cu martie 2014 si pe cea de viceprim-ministru pentru securitate nationala). In toata aceasta perioada, demnitarul a beneficiat de insotire permanenta cu echipaje ale politiei rutiere, cu incalcarea conditiilor prevazute de Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin H.G. nr. 1.391/2006 (ce prevede ca beneficiaza de insotire cu echipaje ale politiei rutiere presedintele Romaniei, presedintii celor doua camere ale Parlamentului si prim-ministrul).

In cazul ministrilor, acelasi act normativ prevede ca acestia pot beneficia de insotire cu echipaje ale politiei rutiere doar in situatii deosebite, care impun deplasarea in regim de urgenta (conditii care trebuie indeplinite simultan). Din probele administrate in cauza a rezultat ca, in perioada mentionata, ministrul Oprea Gabriel a fost insotit in cvasitotalitatea deplasarilor, intr-un regim rezervat de lege exclusiv presedintelui Romaniei, presedintilor celor doua camere ale Parlamentului si prim-ministrului. Aceste misiuni includeau deplasarile zilnice la sediul Ministerului si cele saptamanale la sedintele de Guvern, imprejurari care nu pot fi calificate ca situatii deosebite in sensul avut in vedere de legiuitor. Totodata, politia rutiera insotea deplasarile la destinatii cu vadit caracter privat (vizite particulare, sediile unor partide politice, restaurante, revenirea zilnica la locuinta personala), inclusiv in afara programului de lucru si in zilele nelucratoare, situatii in care nu poate fi justificata in mod obiectiv o urgenta.

In cadrul compartimentului special (Serviciul Operativ Special din Brigada Rutiera a Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti care asigura insotirea coloanelor oficiale) au fost desemnati lucratori care aveau ca atributii exclusive insotirea ministrului, intr-o structura permanenta care presupunea asigurarea concomitenta a 3 politisti pentru fiecare post (doua schimburi si o rezerva). Lucratorii erau permanent la dispozitia ministrului, asteptandu-l dupa fiecare deplasare in imediata apropiere a destinatiei.

Din probele administrate rezulta ca ministrul Oprea Gabriel realiza in medie aproximativ 5 deplasari zilnice pe parcursul carora era insotit de echipaje ale politiei rutiere. Spre exemplu, in perioada 2 ianuarie - 21 octombrie 2015, s-au realizat 1607 misiuni de insotire a deplasarilor efectuate de ministrul de interne pe raza municipiului Bucuresti. Numarul total al acestor misiuni este de aproximativ 3 ori mai mare decat cele realizate in aceeasi perioada pentru insotirea presedintelui Romaniei si de aproximativ doua ori mai mare decat cel corespunzator prim-ministrului, demnitari indreptatiti la insotire permanenta conform prevederilor legale. Prin aceste fapte a fost produsa o vatamare a intereselor legitime ale Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti.

Deturnarea resurselor politiei rutiere care ar fi trebuit sa contribuie la fluidizarea circulatiei in municipiul Bucuresti si folosirea acestora pentru a facilita deplasarea unui demnitar neindreptatit legal la acest beneficiu, cu efectul ingreunarii deplasarii celorlalti participanti la trafic, a pus institutia in imposibilitatea de a-si indeplini una din functiile esentiale (supravegherea si controlul circulatiei pe drumurile publice).

Aceasta,in conditiile in care, insotirea unui demnitar de catre politia rutiera presupune atat asigurarea echipajului de insotire si a vehiculului corespunzator, cat si instalarea in teren a unui dispozitiv de dirijare si siguranta a traficului format din posturi fixe, posturi mobile si patrule auto-moto, atat pe traseul care urmeaza a fi parcurs, cat si pe traseele alternative care ar putea fi folosite de coloana oficiala.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Politica

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate