Editura Evenimentul si Capital

Dosarul „CFR Marfă”, prima mare operaţiune a DIICOT care vizează un tehnocrat

Autor: | | 3 Comentarii | 5101 Vizualizari

Procurorii au destructurat un grup infracţional organizat, condus de fostul şef al CFR Marfă, Mihuţ Crăciun, care ar fi vândut 2.450 de vagoane casate la preţ subevaluat, producând o gaură de peste şase milioane de euro

Procurorii DIICOT au efectuat ieri 63 de percheziţii în Bucureşti, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman şi Dâmboviţa. Fostul director al CFR Marfă, Mihuţ Constantin Crăciun, este vizat în dosarul în care sunt cercetate 40 de persoane, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals. Gruparea infracţională ar fi cauzat societăţii de stat un prejudiciu de peste şase milioane de euro.

Anchetatorii au reţinut faptul că, în cursul anului 2016, la nivelul CFR Marfă, s-ar fi constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzarecumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC Remat SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.

Mecanismul hoţiei

Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri, în august 2016, în baza unei proceduri de licitaţie deschisă, a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria „deşeu fier vechi greu” şi „deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară. Preţul de achiziţie a fost de 120 de euro per tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru ‘’deşeu fier vechi greu’’ era de 175,88 euro per tonă, iar pentru „deşeu fier vechi special” (oţel) era de 218,90 euro per tonă. Cele 2.450 de vagoane însumau cantităţile de 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate ca fier vechi. Prejudiciul rezultat este de fix 6.313.748 de euro.

ACUM poți vota pentru TOPURILE EvZ. POLITICIENII și EVENIMENTELE anului 2017

Ce ştiau angajaţii

Unul dintre bărbaţii duşi, ieri, la audieri a declarat presei, că angajaţii ştiau că vânzarea vagoanelor la fier vechi se face în baza unui contract cu o firmă din Călăraşi: „Am înţeles că era un contract de vânzare a vagoanelor cu firma de la Călăraşi. Erau casate. De la sucursală ne-au înştiinţat că au băgat în cont cinci miliarde şi urmează să taie 200 de vagoane de pe Regionala CFR Timişoara. Noi ne-am dus, am verificat osiile, noi atâta am făcut, reviziile, am luat seriile şi am verificat ca fiecare vagon să fie tăiat în parte. Osiile erau din oţel special şi vagoanele erau ruginite, putregai”.

Mihuț Crăciun, din consilier al lui Cioloş, şef la CFR Marfă

Mihuţ Crăciun a fost numit director general al CFR Marfă în aprilie 2016 din poziţia de consilier la Cancelaria Primului Ministru pe probleme de economie si transport, pe care o ocupa din decembrie 2015. El a fost revocat din funcţie în decembrie 2016 printr-o decizie a Consiliului de Administraţie. Conducerea provizorie a companiei i-a fost încredinţată lui Pavel Bărculeţ. Ieri, prima măsură luată de CA al CFR Marfă a fost demiterea lui Bărculeţ, anunţată printr-un comunicat în care se mai preciza că vagoanele vândute îndeplineau condiţiile de casare şi nu mai erau utile. La rândul ei, Bursa Română de Mărfuri a comunicat că nu răspunde cu privire la cantităţile livrate sau calitatea vagoanelor CFR Marfă, licitaţia respectând reglementările în vigoare

Firma care a cumpărat vagoanele a mai fost vizată de anchetatori

Pagina 1 din 2



Loading...

Alte articole din categoria: Justiţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi

Articole salvate