Editura Evenimentul si Capital

Dinescu, UNTRR: Piaţa liberă a RCA e blocată, cerem statului să limiteze costurile prin OUG! Ori ne omoară ei pe noi, ori noi pe ei!

Autor: | | 2 Comentarii | 516 Vizualizari

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere Guvernului să intervină şi să limiteze costul RCA la maximum 5.000 de lei pentru un autovehicul comercial nou înmatriculat, cât se plătea în 2014, la începutul anului. De atunci, preţurile s-au triplat.

Acum, unii proprietari de autocare plătesc pentru RCA şi 15.600 de lei, chiar dacă nu au avut daune. „Cerem Guvernului să emită o ordonanţă de urgenţă prin care să stabilească limita la 5.000 de lei pentru autovehicule comerciale de transport mărfuri şi persoane care operează şi în străinătate, pentru 12 luni”, a declarat Dinescu, după ce a discutat cu reprezentanţii Ministerului de Finanţe.

În plus, oficialii UNTRR vor RCA de 2.000 de lei pentru autovehiculele care fac transport local şi 300 de lei pentru o Dacie Logan pentru 12 luni. „Ei (cei de la Finanţe – n.r.) vor să-i întrebe şi pe cei de la Consiliul Concurenţei, dar nu cred că este cazul. Consiliul funcţionează într-o piaţă liberă, dar piaţa RCA este acum blocată. Guvernul trebuia să ia urgent o măsură pentru deblocarea situaţiei”, a explicat Dinescu.

Bugetul pe 2016 este însă deja în Parlament şi este aproape votat, iar acum trebuie luată în calcul această nouă măsură. „Avem promisiunea celor de la Finanţe că azi sau mâine o să revină cu o propunere concretă vizavi de această situaţie şi de cum ar putea să rezolve această problemă”, a afirmat oficialul UNTRR.

Dinescu consideră că discuţiile cu ASF au devenit cumva inutile. „CU cei de la ASF discutăm de luni de zile, de mai multe ori pe zi. Degeaba. ASF-ul nu este în stare să facă nimic. Singurul care poate debloca situaţia este guvernul”, a afirmat Dinescu.

Transportatorii au protestat marţi împotriva creşterii accelerate a RCA în ultimii doi ani. Practic, atât în 2014, cât şi în 2015, preţurile aproape s-au dublat. În 2014, se plătea circa 5.000 de lei pentru un autovehicul comercial care opera în străinătate. Suma era deja de trei ori mai mare decât în 2012. Acum, suma ajunge la 15.000 lei. "Asiguratorii primesc cu circa 27% mai mulţi bani decât trebuie să cheltuie cu daunele, şi tot nu le ajung banii. L-am întrebat cum este posibil aşa ceva inclusiv pe Mişu Negriţoiu, şeful ASF, şi dânsul mi-a spus că nici el nu înţelege", a afirmat Dinescu. 

Cei de la UNTRR vor continua protestele, dacă nu se va găsi o soluţie la această problemă. "La aceste creşteri exponenţiale ale RCA, firmele de transport nu pot decât să închidă sau să plece în alte ţări. Firmele mari deja au angajat avocaţi. Cu cât numărul asiguraţilor se reduce, cu atât preţul creşte. Le-am zis clar: ori ne omorâţi voi pe noi primii, ori noi pe voi", a declarat Dinescu. 

UNTRR ar vrea impunerea limitei la RCA doar pentru 2016, iar statul să ia măsuri pentru eficientizarea pieţei, astfel încât preţurile să n-o ia razna, şi să lase apoi din nou piaţa liberă în 2017.

Soluţiile ar fi mai multe, printre care asigurarea în alte ţări. "Asigurarea în alte ţări ar fi posibilă, dar este limitată din anumite puncte de vedere. Fiecare stat din UE trebuie să aibă cadrul legal care să permită asigurarea obligatorie a autovehiculelor. Teoretic, dacă un asigurator din Polonia ar vrea să ne asigure, ar trebui să permită ASF-ului să vadă că avem asigurări, iar firma să aibă un reprezentant în România. Nu e imposibil, dar e greu. Oricum, s-ar putea ca noi românii să nu putem avea acelaşi preţ la RCA cum au polonezii. Eu nu m-aş hazarda la o astfel de abordare", a declarat Dinescu.

Legat de cei care au plătit deja tarife mari pentru RCA, dacă scade tariful, se poate vorbi despre posibila recuperarea banilor.

Pagina 1 din 1



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate