Editura Evenimentul si Capital

EXCLUSIV EVZ. Decizie radicală la Transporturi: Ministrul Ioan Rus vrea să scape de moștenirea lui Relu Fenechiu și Dan Șova

Ministrul Ioan Rus speră ca în 2015 să existe o pregătire mai serioasă pentru atragerea fondurilor europene destinate transporturilor FOTO: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Autor: | | 29 Comentarii | 6471 Vizualizari

Ministrul Transporturilor vrea să regândească modalitatea de construire a drumurilor și de numire a managerilor privați. El așteaptă acum ca inspectorii Curții de Conturi să îi spună ce probleme au lăsat în urmă ceilalți miniștri. Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a dezvăluit, în cadrul unui interviu acordat ziarului „Evenimentul Zilei”, că a început un control al Curții de Conturi - pentru a vedea dacă sunt probleme în instituția care o conduce, că va reevalua managerii privați ai companiilor aflate în subordine și că vrea să modifice legislația și modalitatea de construire a drumurilor.

Evenimentul Zilei: S-a anunțat că masterplanul de transport va fi gata în decembrie 2014, adică cu întârziere, ceea ce ar putea afecta absorbția fondurilor europene. Este adevărat?

Ioan Rus: Masterplanul este gata și există un prim acord informal al Uniunii Europene. În prima decadă a lunii septembrie urmează să avem o nouă discuție cu cei care avizează acest document. Bănuiesc că în jurul datei de 15-18 septembrie vom face lansarea lui în dezbatere publică. Nu se vor pierde fonduri europene. Nu avem lucrări făcute în afara masterplanului. Ele concordă, în mare parte, cu ceea ce este în masterplan. Până pe 20 decembrie va fi gata raportul pe masterplan, care include raportul de mediu, care nu afectează cu nimic. Dar, el ne va spune: vezi că drumul ăla trece peste trei lilieci, la celălalt trebuie să tăiați nu știu câți copaci și așa mai departe

. - Autostrada spre județul Teleorman nu se mai face. Ați discutat la nivel de Guvern această decizie sau a fost o decizie luată de specialiști?

- În Guvern, nu vorbim de autostradă la Alexandria. Masterplanul îl fac specialiștii și el se bazează pe media zilnică anualizată a traficului rutier într-o anumită zonă, care este extrem de important. Toate acestea calculate, după aceea califică un drum existent sau inexistent azi să beneficieze de investiții. Totuși, acestea nu sunt bătute în cuie. De exemplu, un proiect nu se poate califica acum, dar peste câțiva ani da, dacă în zonă se fac investiții de exemplu. Pentru o mai eficientă cheltuire a banului public, vom încerca să facem proiecte de autostrăzi, deci vom face exproprierile la nivel de autostradă, adică la nivel de 70 de metri să spunem. Fac întâi un drum expres cu patru benzi, care îmi rezolvă problema.

- Rezolvă problema pe jumătate, nu?

ACUM poți vota pentru TOPURILE EvZ. POLITICIENII și EVENIMENTELE anului 2017

- Etapa a doua se face în exercițiul financiar următor. Să rezolv cealaltă jumătate de problemă. Nouă ne trebuie cam 2.500 de kilometri de drum expres și 600 de kilometri de autostradă, care se vor putea face până în 2020. Să sperăm că vom putea utiliza și banii, că pe exercițiul financiar 2014-2020 noi vom avea șase miliarde. Pentru tot masterplanul, ca să fim în regulă, avem nevoie astăzi de 25 de miliarde de lei.

- La câți kilometri de autostradă se lucrează la această oră?

- La partea de autostrăzi va trebui să intrăm într-o zonă de raționalitate totală. Și în Europa se fac acum cam 6 kilometri de autostradă pe an per milionul de locuitori. Noi suntem cam 22 de milioane, deci ar însemna cam 130 de kilometri, anual. În acest moment avem vreo 50 -60 de kilometri care sper să se poată finaliza, să nu apară contestații sau situații de neacceptare a unor situații de lucrări. Dar pentru 2015 sunt pregătiți vreo 200 de kilometri. Anul acesta vor fi mai puțini kilometri, dar se vor compensa cu cei de anul viitor.

- Există probleme pe șantierele deschise?

- Nu. Există probleme legate de unele tronsoane unde fie intersectăm o haltă, fie intersectăm o peșteră cu lilieci sau într-un anume areal trăiesc urși, iar autostrada intră în arealul acesta. Nu sunt șantiere blocate pentru că avem unde lucra. Dar dacă nu rezolvăm unele probleme vom ajunge în situații de acest tip.

- N-ați discutat problema trecerii CNADNR la Ministerul Transporturilor?

- Până acum, CNADNR se subordonează Guvernului. Practic, 85% din banii europeni vin la Ministerul Transporturilor, așa că, vrând-nevrând, ne implicăm în problema aceasta. O decizie asupra deciziei de a o readuce înapoi sper că se va lua în decembrie, când se va finaliza o nouă structură guvernamentală, adică actualul prim-ministru să ajungă președinte și atunci un nou premier, care va prelua Guvernul, probabil că va mișca câteva lucruri. Până atunci nu se va pune problema cu siguranță. Din punctul meu de vedere, niciuna din companiile din subordinea trasporturilor nu funcționează de 10. Toate au scăpări. Și încercăm să eficientizăm, și sper să reușim. CNADNR se încadrează exact aici.

Speră să ia 50% din fondurile UE în 2014

Pagina 1 din 2



Loading...

Alte articole din categoria: EVZ Special

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
Tema zilei
19:08 Regele Mihai. ADEVĂRUL CE TREBUIE ŞTIUT de români. Un general de Securitate L-A TRANSFORMAT DIN REGE ÎN DOMN. Mărturii istorice 18:49 Regele Mihai. Cele mai emoționante imagini de la funeraliile regale - FOTO 17:50 Regele Mihai. Funeraliile Regale. AUDIENŢELE TELEVIZIUNILOR. Cine a acaparat ratingul? SURPRIZĂ! 13:14 Ce AVERE a lăsat Regele Mihai urmașilor săi. LOCUL ocupat de FAMILIA REGALĂ în TOPUL celor mai bogați români 11:18 IMAGINI EXCLUSIVE din Trenul Regal care se îndreaptă spre Curtea de Argeș. Foto de colecţie în articol 10:58 Comportamentul fiicelor regelui Mihai, la funeralii, explicat de un psiholog cunoscut 10:46 CADOUL INEDIT primit de Principele Nicolae în fața Palatului Regal. CULISELE unui MANIFEST ANTICOMUNIST. EXCLUSIV EVZ 09:37 Ce scrie presa internațională, despre FUNERALIILE REGELUI MIHAI! Publicația care și-a „INNEGRIT” prima pagină, în memoria Majestății Sale 09:32 SCANDAL POLITIC chiar în timpul doliului naţional. CHIAR NU EXISTĂ RESPECT pentru memoria Majestăţii Sale? 08:46 Gândul lui Cristoiu. Petre Roman despre vizita Regelui din decembrie 1990: „M-am trezit cu o situație contrară celor convenite” 21:49 Securea războiului regal n-a fost îngropată nici măcar la funeralii. Principele Nicolae, ţinta unui gest care va stârni multe reacţii 18:43 Mesajul IMPRESIONANT al președintelui Klaus Iohannis, după funeraliile Regelui Mihai 18:16 Regele Mihai, ţinta unui DEMERS RUŞINOS AL PDSR, într-o IMAGINE-EVENIMENT, publicată în EVZ. Foto în articol 18:15 Protest anti-PSD în ziua FUNERALIILOR Regelui Mihai 18:11 CULISELE EXPULZĂRII Regelui Mihai în decembrie '90. Whisky, SRI, Doi și-un Sfert, Iliescu, Roman, Pleșu... Dezvăluiri spectaculoase! 12:13 Carmen Iohannis a surprins pe toată lumea! Cum a apărut aceasta la FUNERALIILE REGALE. Foto în text! 11:16 Ce scriu PUBLICAȚIILE INTERNAȚIONALE despre funeraliile Regelui Mihai. Mesaje PLINE DE EMOȚIE și solemnitate 11:07 RĂMAS-BUN Majestate! Sicriul Regelui Mihai I a fost coborât în Necropola Regală, de la Curtea de Argeș 11:07 Ultimele zile din viața Regelui Mihai. Mărturiile emoţionante ale maicilor care au avut grijă de Majestatea Sa până în ultima clipă 20:41 O ultimă UMILINŢĂ pentru Regele Mihai. Legea NU INTERZICE prezența Coroanei de Oțel la funeralii

Articole salvate