De ce să-ți cumperi un automobil hibrid

De ce să-ți cumperi un automobil hibrid

Mașinile de acest tip au fost, până recent, privite cu scepticism de către șoferii români. Ele reprezintă însă acea tranziție necesară către mașinile electrice

Mașinile electrice constituie, în concepția tot mai multor oameni, viitorul. Petrolul reprezintă o resursă care se va termina la un moment dat, iar încălzirea globală nu mai este demult doar un subiect de discuție. Singura problemă o reprezintă, ca în cazul oricărei tehnologii noi, prețul. Constructorii de automobile au simțit însă această problemă și au început să ofere automobile hibride la prețuri tot mai bune.

Prețurile scad constant

Deși tarifele rămân destul de sus în comparație cu mașinile clasice, este doar o chestiune de timp până când prețul motoarelor electrice va scădea. Pe măsura ce tehnologiile vor avansa, cele de azi vor deveni tot mai ieftine. În plus, aproape toate statele din Uniunea Europeană acordă susținere financiară consistentă, uneori și de peste 10.000 de euro, pentru cei care vor să cumpere mașini hibride, tocmai în ideea de a-i stimula pe oameni să achiziționeze vehicule mai puțin poluante. „În țările baltice, statul îi ajută pe șoferi cu până 18.500 de euro pentru achiziția unei mașini hibrid. În România, ajutorul e de circa 1.500 de lei pentru o mașină hibrid”, a declarat Vlad Mihailă, trainer Volkswagen.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dacă mașinile electrice sunt scumpe, hibridele sunt doar ceva mai ieftine. De exemplu, un Golf GTE nou costa aproape 36.000 de euro. Acesta are un motor pe benzină 1.4 TSI de 150 CP, plus un motor electric care dezvoltă puțin peste 100 CP. Spre comparație, un Golf cu motor 1.4 TSI, bine echipat, poate fi cumpărat cu circa 30.000 euro.

Ajutor necesar

Consumul mediu este clar mai mic la hibrid, raportat la un autoturism clasic: circa 1,5 litri/100 km, în timp ce modelul clasic consumă puțin sub 5 litri/100 km.

Dacă vorbim de emisii de CO2 în atmosferă, iar vedem o diferență mare: 39 g/km la modelul hibrid, față de 112g/km la cel clasic.

Practic, de aproape trei ori mai puțin CO2 în atmosferă, un consum de trei ori mai mic, o accelerație mai bună (0-100 kmh: 8,2 secunde pentru modelul clasic, 7,6 secunde pentru hibrid).

Dacă se circulă pe modul „auto”, computerul mașinii decide, în funcție de anumiți parametri, când intră în funcțiune motorul electric și când cel pe benzină. De regulă, până în 50 km/h, funcționează doar motorul electric, care poate avea o autonomie de circa 130 km.

Autonomia totală a mașinii este de peste 900 de km. Bateria încarcă parțial și din funcționarea motorului pe benzină, dar va trebui s-o încărcați la un moment dat. O încărcare completă a bateriei, care este de tip lithium-ion (asemănătoare cu cea folosită la smartphone-uri) durează în jur de 8 ore la priza de acasă.

Aproape toate statele din Uniunea Europeană acordă susținere financiară consistentă, uneori și de peste 10.000 de euro, pentru cei care vor să cumpere mașini hibride

Cât mai costă un hibrid în Germania

Dacă vreți o mașină hibrid de la dealerii germani, din 2014 și foarte puțin rulată, puteți găsi una și la un preț mai mic de 20.000 de euro. Toyota Yaris și Honda Jazz sunt două exemple în acest sens. Un Volkswagen Jetta puțin rulat îl puteți cumpăra și cu 25.000 euro, iar dacă ne apropiem de 40.000 de euro veți găsi automobile premium precum Audi A6 sau Lexus GS. Mitsubishi Outlander, Opel Ampera sau Kia Optima sunt alte opțiuni ce pot fi cumpărate cu circa 35.000 de euro. E vorba de mașini ușor rulate, din 2014.