Editura Evenimentul si Capital

De ce nu merg românii în sejururi de 160 de lei la mare

În sezon, Litoralul este plin de turiști
Autor: | | 0 Comentarii | 4192 Vizualizari

De mai bine de 14 ani, în perioada de extrasezon pe Litoral se derulează programul „Litoralul pentru toți”. Deși prețurile pentru un sejur pornesc de la 159 de lei, cererea este tot mai slabă

Gradul de ocupare este infim în fiecare an pentru „Litoralul pentru toți”, care începe pe 31 august și se încheie pe 11 octombrie. Un program care, acum 14 ani, punea la bătaie 12.000 de locuri de cazare și-a redus acum oferta la o treime. Nici măcar în noile condiții românii nu cumpără sejururile. Dacă primăvara s-a accesat doar 10 – 15% din ofertă, în primele săptămâni din mai, gradul de ocupare a crescut ușor în luna iunie. Toamna, când este ceva mai cald, gradul de ocupare ajunge la 60% în primele săptămâni din septembrie și scade apoi, spre final la 30%. Procentele ne-au fost furnizate de Dragoș Răducan, prim-vicepreședinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc, unul din inițiatorii programului. Există cel puțin câteva motive pentru lipsa de interes a românilor.

Mentalitatea, bat-o vina, și lipsa de promovare

Necorelarea cu perioada de vacanță a elevilor și studenților, lipsa oricărei implicări din partea statului, mentalitatea românului, care ar fi gata stea în orice condiții și să cheltuiască mai mult, doar ca să ajungă la mare în sezon, dar și lipsa investițiilor în unele unități de cazare, ar putea conduce anii viitori la dispariția programului.

Astfel, o mare problemă este nesincronizarea anului școlar cu perioada de extrasezon. „Anul școlar nu este corelat. Programul nostru începe pe data de 1 septembrie, iar primele două s ă p t ă m â n i sunt cele mai aglomerate. Ulterior, gradul de ocupare scade drastic, pentru că începe școala”, a comentat Dragoș Răducan. Lipsa de promovare din partea autorităților pe acest program, este o altă cauză pentru care programul este aproape „în comă”, spune Răducan. „Singurii care susțin programul sunt operatorii din turism, dar nu au niciun fel de beneficiu, nici scăderi de taxe, nici alte facilități. Nici pentru turiști, nu vezi o reducere a taxei pe stațiune, sau facilități pentru mâncare, divertisment. I se spune un program special dar, să fim serioși, este un program social destinat celor cu venituri mici. Or dacă rezolvi numai problema cazării, nu e suficient”, a comentat prim-vicepreședintele FPTR. Nici măcar agențiile de turism, care vând programul, nu au interes să îl promoveze, deoarece comisionul care le revine este foarte mic. Răducan spune că ar fi util un minim efort pentru promovarea programului măcar către seniori, care vin mai des decât tinerii la mare în extrasezon.

Chiar dacă ar fi promovare, românul ar avea nevoie de o schimbare de mentalitate pentru a merge la mare în extrasezon. „Degeaba ajung la mare, dacă nu mă duc în sezon.


Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate