METROUL. Cele mai ciudate lucruri și curiozități din toată lumea

METROUL. Cele mai ciudate lucruri și curiozități din toată lumea

Transportul cu metroul este unul dintre cele mai discutate subiecte, datorită numeroaselor evenimente neplăcute ce s-au petrecut în ultimul timp. Însă, acest mijloc de transport în comun nu este popular doar datorită unor evenimente de acest gen.

Cercetând mai atent, descoperim numeroase ciudățenii uneori de necrezut legate de acest modern mijloc de transport agreat, solicitat și indispensabil pentru o metropolă modernă. 

Doar în metroul din Paris au loc 61 de tentative de sinucideri într-un an. Se pare că unii din autorii lor sunt salvați de pasageri în ultima clipă, iar altii datorită prezenței de spirit a mecanicului ce reușește să oprească trenul la timp. Din păcate, o parte din teribiliști ajung la serviciile de salvare, iar restul…la morgă.

La nivel mondial, un sinucigaș din 20, respectiv 5% din toți, optează pentru varianta metrou. Nimeni n-a reușit să găsească o explicație a fenomenului. Parisul este cunoscut ca având două puncte care atrag ca un magnet sinucigașii: metroul și turnul Eiffel. Un raport arată că majoritatea celor în cauză sunt consumatori de droguri sau persoane în stare de ebrietate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dar metrourile au și alte curiozități. Astfel, cea mai aglomerată stație de metrou din lume, „Ikebukuro” din Tokio, este, în fiecare zi locul de trecere pentru 491.958 pasageri. Numărul pasagerilor care folosesc metroul zilnic în întreaga lume este de 155 milioane. Cifra depășește de 34 ori numărul călătorilor cu avionul.

Lungimea liniilor de metrou din întreaga lume însumează 10 mii km, ceea ce reprezină aproximativ distanța de la Polul Nord la Ecuator. Bercelona este singurul oraș din lume unde circulă vagoane de metrou cu etaj, similare autobuzelor din Londra. Acest lucru este posibil pe o singură magistrală, unde s-a construit un tunel cu diametrul de 12 metri.

La metrourile din Bilbao, 33% din energia de frânare este recuperată și transformată în energie electrică. În întreaga lume, 30 de linii de metrou funcționează automat, fără ajutorul obișnuitului mecanic. Există, totuși, personal de supraveghere, care poate interveni după caz, la nevoie.