Editura Evenimentul si Capital

Cum se fură trei milioane de euro

c62df522b1c014f26201e3d71125896e
Autor: | | 12 Comentarii | 0 Vizualizari

PREMEDITARE. Organizatorii festivalului Bucharest Rock Arena, care pretindeau că aduc în România trupa AC/DC, ar fi putut încasa o sumă fabuloasă doar din vânzarea biletelor.

„Ori este vorba despre cea mai mare încercare de fraudă de showbiz din noul mileniu, ori avem de-a face cu cei mai proşti oameni de pe planetă”, spun partenerii români ai festivalului Bucharest Rock Arena, un eveniment care s-a împăunat câteva zile, în cap de afiş, cu trupa australiană AC/DC. Ţeapă, păcăleală, tentativă de fraudă, tun de bani - acestea sunt cuvintele cu care lumea showbizului românesc descrie si tuaţia. Cel mai clar în termeni rămâne însă agentul trupei AC/DC, Chris Dalston: „Bullshit. This is 100% not true. It should be stopped immediately” (Rahat. Este fals sută la sută. Trebuie oprit imediat). După marea bombă, toţi cei implicaţi se grăbesc să facă puţină curăţenie la locul dezastrului: Diverta şi Ticketpoint îi asigură pe plătitorii de bilete că nu i-au virat banii producătorului israelian PlayCool şi că toată lumea va fi despăgubită; invocând o exclusivitate AC/DC pentru Europa de Est, organizatorul de show Marcel Avram ameninţă să-i dea în judecată pe organizatorii israelieni; organizatorul român, One Event, care se teme că bomba AC/DC a ex plodat la temelia afacerii sale, ia în calcul varianta unei plângeri la poliţie şi vrea daune de imagine. Nu în ultimul rând, managementul AC/DC a anunţat pe situl oficial al trupei că nu va exista niciun concert în România, că numele trupei a fost folosit fals şi abuziv şi că urmează să acţioneze pe căi legale împotriva celor care au făcut asta. Organizatorii s-au făcut nevăzuţi Înainte să dispară (deocamdată fără urmă), organizatorii israelieni ai concertului (prin firma PlayCool) au suspendat situl festivalului, lăsând „la locul faptei” un scurt mesaj pentru păgubiţi: „PlayCool anunţă amânarea Bucharest Rock Arena până la o dată care va fi comunicată ulterior. Motivele amânării sunt de natură organizatorică şi vor fi comunicate în detaliu în următoarele zile. Menţionăm faptul că Bucharest Rock Arena NU se anulează, ci doar se amână. Revenim cu amănunte curând”. „Nici vorbă de aşa ceva”, spun atât românii implicaţi în organizare, cât şi promoterii locali cu experienţă. „Vestea finală este: nu va fi niciun concert în România în 2009, în primul rând nu este o scenă potrivită pentru un astfel de spectacol. Asta e tot”, explică Guido Janssens, managerul companiei Emag!c Entertainment. Tentativă de furt plănuită în amănunt În timp ce organizatorii israelieni, PlayCool, trimit comunicate în care precizează că festivalul nu este anulat, tot restul celor implicaţi în „afacerea AC/DC” spun că nu a existat niciun contract semnat cu trupa, că nu a existat vreun moment în care organizatorul să fi deschis aceste negocieri şi că, în consecinţă, cel mai probabil farsa a fost atent premeditată, singurul ei scop fiind „ţeapa de bani”. Biletele au fost puse în vânzare cu câteva săptămâni înainte de a fi anunţaţi headlinerii festivalului şi s-au vândut o vreme graţie zvonurilor în treţinute, care anunţau fie Guns N’Roses, fie Bon Jovi sau U2 la Bucureşti. „Vânzările de bilete au crescut seminficativ, cam cu 70%, după anunţul AC/DC. S-au vândut 8.000 de bilete, pentru o sumă de 250.000 de euro, iar noi am apucat să le dăm celor de la PlayCool un avans de 10.000 de euro, pe care încercăm acum să-i recuperăm”, a declarat Flaviu Pastor, manager de comunicare la Diverta. PROMOVARE Cine a lipit 3.000 de afişe în Bucureşti? Stela Florea, proprietara firmei Star Tic-Tac Melody, având ca obiect de activitate, printre altele, lipitul afişelor prin oraş, crede că „ţeapa AC/DC a fost atent premeditată”. „Am primit un telefon de la o persoană pe care nu o cunosc şi care mi-a propus să lipesc afişele pentru acest concert. Trebuia să mă întâlnesc cu el să semnez un contract, dar a evitat, sub diverse pretexte, fiecare întâlnire. A trimis afişele la o adresă pe care iam dictat-o prin telefon, mi le-au trimis fără curier, şi mi-a precizat că trebuie lipite toate într-o singură noapte, respectiv în noaptea de duminică spre luni. Mi-a trimis o parte din bani, printr-un tip negricios şi uscăţiv, care vorbea engleză. Mi-a dat 12 milioane. Urma să-mi mai dea nouă milioane, dar, între timp, a dispărut. Urma firma să plătească şi o taxă la primărie. Dar n-au mai apărut”, mai spune ea. PĂCĂLEALA Plan dejucat cu ordin de plată Playcool SRL, înfiinţată în urmă cu mai puţin de o lună, este principalul organizator al Bucharest Rock Arena şi compania care a anunţat, în mod fals, concertul AC/DC de la Bucureşti. „Dacă schema le-ar fi ieşit, organizatorii aşa-zisului eveniment, cei de la Playcool ar fi obţinut trei milioane de euro”, a fost concluzia lui Andrei Tuturugă, reprezentantul companiei de ticketing pentru evenimentul programat la finalul lunii mai. Tuturugă a declarat că firma pe care o reprezintă, Ticketpoint, a încheiat un contract cu unul dintre reprezentanţii israelieni ai firmei Playcool, prin care se obliga să transfere zilnic banii încasaţi pe bilete în contul acesteia. Imediat după ce au anunţat, duminică, spectacolul AC/ DC la Bucureşti, cei de la Playcool au în ceput să facă presiuni pentru a primi banii din bilete. Tuturugă le-a spus, însă, că va plăti abia în momentul în care concertul va fi anunţat oficial pe site-ul AC/DC. „S-au enervat şi ne-au solicitat o plată de 200.000 de euro. Le-am trimis un ordin de plată, însă nu am autorizat transferul efectiv al banilor. După ce au primit ordinul de plată, cei de la Playcool nu au mai fost de găsit”, a mai spus Tuturugă.

Pagina 1 din 2


Tag-uri:

Alte articole din categoria: Timp liber

libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

FACEBOOK

Articole salvate