Editura Evenimentul si Capital

Cum gestionăm insomnia? | Cu românul la psiholog

Eveline Osnaga
Autor: | | 0 Comentarii | 600 Vizualizari

Persoanele care suferă de insomnie au un somn foarte dificil, se trezesc de multe ori pe parcursul nopții, sau pur și simplu dorm mult prea puțin.

Adulții au nevoie în medie între 7 și 9 ore de somn pe noapte, iar pentru a adormi în mod obișnuit, avem nevoie de cel mult 20 de minute, însă un insomniac necesită 30-45 minute sau chiar mai mult timp pentru a adormi. Când nu ne odihnim suficient, lucrurile se schimbă: memoria lasă de dorit, nu ne putem concentra, devenim iritați, tensionați și anxioși. Insomnia, de cele mai multe ori, este un simptom al unei suferințe sau o somatizare a unei emoții negestionate corect.

Pentru a combate insomnia este nevoie de o igienă a somnului, cu alte cuvinte să avem un set de bune obiceiuri legate de somn. Cercetările au dezvoltat, în timp, un set de reguli menite să îmbunătățească somnul pe termen lung.


9 sfaturi pentru igiena somnului

1. Programul. Corpul nostru are memorie și este util ca pentru o perioadă de timp să avem o rutină, adică să mergem la culcare și să ne trezim aproximativ la aceeași ora în fiecare zi, inclusiv în weekend- uri și vacanțe. Această rutină îi va da corpului baza pe care să construiască un somn bun.

2. Patul este pat. Este foarte important ca mintea să asocieze patul cu somnul. Cu alte cuvinte, evitați activitățile de tipul uitatului la TV, cititului sau scrierea unor rapoarte folosindu-vă laptopul și, cu atât mai rău, să mâncați în pat. Dacă nu ați adormit în aproximativ 20 de minute, e momentul să vă ridicați din pat și să faceți o activitate relaxantă, până simțiți din nou că vi se face somn, apoi mergeți în pat și încercați din nou să adormiți.

3. Evitați cafeina și nicotina. Este bine să evitați consumul de cafeină - adică de cafea, ceai, cola, ciocolată- sau nicotină cu 5 ore înainte de culcare. Aceste substanțe sunt stimulante și împiedică creierul să se relaxeze și să adoarmă.

4. Evitaţi alcoolul. Deși sunt mulți cei care încă au credința că alcoolul îi relaxează și astfel vor adormi mai ușor, în realitate alcoolul afectează negativ calitatea somnului și nu este recomandat consumul de alcool înainte cu 5 ore de culcare.

5. Nu încercați să recuperați orele nedormite noaptea, în timpul zilei. Dacă rezistați și nu vă odihniți în timpul zilei, în următoarea noapte o să fiți suficient de obosit și o să adormiți fără mare dificultate. Dacă totuși nu puteți evita să adormiți în timpul zilei, încercați să dormiți mai puțin de o oră dar, înainte de ora 15.00.

Opiniile exprimate de invitații EVZ aparțin autorilor și nu reprezintă punctul de vedere al publicației

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Invitaţii evz

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate