Editura Evenimentul si Capital

CNADNR blochează din nou lucrările la autostrada Lugoj-Deva

08AUTOSTRADA_RzV
Autor: | | 0 Comentarii | 2867 Vizualizari

Compania de Autostrăzi nu-şi asumă nicio răspundere pentru faptul că va mai plăti câteva zeci de mii de euro în plus pe studii de mediu în vederea obţinerii avizelor necesare continuării lucrărilor la Autostrada Lugoj-Deva.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) consideră că nu au nicio vină pentru eventuale întârzieri ale lucrărilor la Autostrada Lugoj- Deva, ca urmare a faptului că proiectul nu ţine cont de numărul mare de animale sălbatice din zona de tranzit din Munţii Apuseni. Însă proiectul ar putea fi blocat, deoarece nici CNADNR, în calitate de beneficiar, nici firmele de proiectare, consultanţă sau executanţii nu s-au gândit că aceste animale, cum sunt urşii carpatini, au nevoie de nişte pasaje speciale, numite ecoducte, care să le permită să treacă de o parte şi de alta a drumului. Riscuri pentru şoferi "La momentul realizării documentaţiilor care au stat la baza emiterii acordului de mediu au fost luate în considerare toate aspectele, context în care considerăm că nu a fost făcută nicio greşeală", se arată în răspunsul remis de CNADNR către EVZ. Astfel, reprezentanţii instituţiei aruncă pisica în curtea ecologiştilor, care au obţinut ca mai multe zone din apropierea autostrăzii să fie desemnate arii protejate după obţinerea avizului de mediu pentru autostradă. Dincolo de urşi, lipsa ecoductelor afectează şi şoferii, plătitori de roviniete şi alte taxe şi impozite. Orice animal ajuns pe carosabil poate provoca o tragedie, mai ales dacă ne gândim că pe noul traseu se va putea circula cu 120 km/oră, conform proiectului. Greşeli cu repetiţie "Omisiunile" legate de construirea Autostrăzii Lugoj-Deva se înscriu într- un lung şir de greşeli ale celor de la CNADNR. Acestea ne-au adus astăzi în situaţia ca preţul unui kilometru de autostradă în România să fie de trei ori mai mare decât în Bulgaria, potrivit unui raport din luna august al Consiliului Concurenţei (CC). De altfel, CNADNR este campioană la greşeli când vine vorba de probleme de mediu. Proiectul autostrăzii A1 Sibiu - Piteşti (116 km) a fost blocat după ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) a decis să respingă solicitarea făcută de CNADNR privind eliberarea acordului de mediu. Motivul a fost faptul că, în trei ani de la depunerea solicitării pentru acordul de mediu, CNADNR nu a depus o serie de documente solicitate în mai multe rânduri de către ANPM. Transalpina, pentru "rege" Un raport al Curţii de Conturi sancţionează faptul că CNADNR şi cei de la mediu i-au permis firmei Romstrade, controlată la acea vreme de regele asfaltului, Nelu Iordache, să înceapă reabilitarea Transalpinei înainte de obţinerea avizului de mediu. În document se preciza că este inexplicabilă graba CNADNR de a demara lucrările şi "lejeritatea" cu care funcţionarii instituţiei au tratat consultantul. Acesta trebuia să pregătească documentele necesare obţinerii avizelor şi acordurilor de mediu, dar nu a făcut-o. Ursu-i de vină Demersurile pentru desemnarea unora dintre ariile protejate "incriminate" de CNADNR au început în urmă cu aproape 10 ani. În plus, ursul carpatin este specie protejată de ani buni, nu doar în România, ci şi în Europa, şi nu a mai blocat, până la noi, construcţia de autostrăzi, pentru că proiectanţii şi-au adus aminte la timp de el. A fost nevoie ca 8 ONG-uri din ţară şi străinătate să meargă cu jalba-n băţ la mai-marii de la Bruxelles, finanţatorii proiectului, pentru ca şi CNADNR să-şi aducă aminte de ursul carpatin şi să angajeze un consultant de mediu. Acesta va identifica locurile dintre localităţile Margina şi Ohaba şi, respectiv, Lapugiu de Jos şi Bretea Mureşană, în care trebuie amplasate ecoductele, contra sumei de 58.000 de euro.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Transporturi

libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate