Editura Evenimentul si Capital

CINE A CÂŞTIGAT în România din scandalul cărnii de cal

shaorma2_RzV
Autor: | | 1 Comentarii | 412 Vizualizari

În urma scandalului cărnii de cal etichetată ca fiind de vită, 1 din 2 români declară că are mai puţină încredere în originea cărnii cumpărate şi că şi-a schimbat alegerile legate de consumul de carne, potrivit cercetării “Criza cărnii de cal faţă în faţă cu consumatorul român", realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations.

Peste 14% dintre respondenţi au declarat că au cumpărat mai multă carne de pui ambalată provenită de la producători cunoscuţi. Subiectul cărnii de cal etichetate drept carne de vită este cunoscut de peste 96% dintre participanţii la cercetare.Scandalul cărnii de cal a generat schimbări de comportament pentru mai bine de jumătate dintre respondenţi. Cei mai mulţi dintre aceştia se îndreaptă spre carnea de pui ambalată provenită de la producători cunoscuţi (14.26%), în timp ce 7.75% au declarat că nu au mai cumpărat carne de vită deloc. Când vine vorba de achiziţia cărnii în care au încredere, cele mai importante 3 criterii menţionate rămân marca de producător (63% dintre respondenţi), tipul de carne din care e preparat produsul (55% dintre consumatorii chestionaţi) şi informaţiile care atestă originea şi calitatea produsului (48% dintre respondenţi). Mediatizarea intensăScandalul cărnii de cal etichetată ca fiind carne de vită a izbucnit la mijlocul lui ianuarie 2013 şi încă nu s-a terminat. În presa tradiţională, subiectul a generat peste 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio şi 82 de pagini de ziar tabloid, concentrându-se pe relatarea principalelor informaţii şi declaraţii date publicităţii atât în România cât şi în presa internaţională; factorul amplificator a fost descoperirea a 500 de kilograme de carne de cal abandonate la marginea unui lac din judeţul Cluj. În social media, ştirea a generat comentarii mai degrabă ironice, factorul amplificator fiind retragerea de la vânzare a unor chifteluţe suspectate de a fi conţinut carne de cal. Expunerea totală a subiectului în social media a cumulat peste 15,000 apariţii, 500 de postări pe blogurile româneşti, 2000 de postări Facebook.com şi 43 filme youtube.com. Această imensă cantitate de conţinut media a făcut ca nivelul de interes faţă de subiect, măsurat de motorul de căutare Google, să crească cu 400% în februarie 2013 faţă de septembrie 2011, când a apărut prima oară tema cărnii de cal comercializată în loc de carne de vită într-o piaţă din Bucureşti, în urma unui control al autorităţilor.Cercetarea pe care se bazează studiul realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations a fost realizată în perioada 28 februarie – 4 martie a.c pe platforma iVOX.ro pe un eşantion de 4.659 de persoane. În ceea ce priveşte gestionarea crizei, 40.7% dintre respondenţi consideră că autorităţile din România au intervenit corect pentru restabilirea adevărului, Victor Ponta fiind personalitatea publică cu cea mai mare vizibilitate în această controversă (65%).

Pagina 1 din 1


Tag-uri:

Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate