CFR Călători a testat limitele corpului uman pe caniculă

CFR Călători a testat limitele corpului uman pe caniculă

Din nou capriciile naturii iau pe nepregătite autorităţile. Mult anunţatul „Cod roşu” de caniculă a provocat un val de nemulţumire din partea călătorilor de pe calea ferată. 30% din vagoane nu au aer condiţionat. Apa pe care CFR Călători a promis-o călătorilor nu a mai ajuns la ei

Dacă aţi avut ghinionul să fiţi nevoiţi să circulaţi în weekend cu trenul, atunci ştiţi că și până acum condiţiile de transport feroviar erau nesatisfăcătoare, în schimb, vineri şi sâmbătă au fost de-a dreptul chinuitoare. 

S-a „făstâcit” programul online 

Haosul s-a instalat de vineri, când au fost şi cei mai mulţi călători, în principal pe rutele spre Litoral. Din nou s-au vândut bilete cu loc, iar pasagerii au avut surpriza să nu existe fizic acel loc. Ba chiar mai mult, dacă până acum dădeam vina pe vânzătoarele de bilete de la ghişeu, care, din cauza aglomeraţiei şi a grabei, „uitau” configuraţia vagoanelor, iată că de acestă dată s-a înregistrat o premieră.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ce să vezi, la vânzarea online a biletelor pentru trenul IR 1587, de exemplu, la vagonul 3, locul 102, vândut unui călător, în domeniul virtual, acesta a constatat, în realitate, că locul nu există. S-a „fâstâcit” şi programul sau a fost afectat şi el de caniculă! 

Măsuri anti caniculă, doar pe vorbe 

În condițiile avertizărilor „cod roșu” de caniculă, CFR Călători anunţa încă de vineri că se vor lua măsuri suplimentare astfel încât călătorii, dar şi angajaţii CFR, să nu sufere din cauza temperaturilor extreme. La nivel decizonal s-a stabilit că, în teritoriu, la nivelul Regionalelor de cale ferată vor fi pregătite stocuri de apă în gări pentru călătorii aflați în trenurile cu situații deosebite. 

În plus, pentru confortul termic, s-a decis să se asigure prezența unor echipe de intervenție pentru verificări suplimentare a instalațiilor de climatizare, a condițiilor de confort și pentru evitarea defectărilor de natură tehnică în parcurs. Ba mai mult, au fost date asigurări că va fi asigurat personal de specialitate care să însoțească trenurile pe perioada caniculei pentru intervenții operative in situația funcționării defectuoase a echipamentelor de climatizare. 

Condiţii inumane de transport feroviar

De decis, s-a decis, dar de aplicat, este altă poveste. Mii de călători au circulat în condiţii inumane, în trenuri înfierbântate de soarele arzător, fără aer condiţionat şi fără niciun strop de apă. Cât despre „personalul specializat care să însoţească trenurile pentru intervenţii pe perioada caniculei, pentru intervenţii”, nu a fost decât praf în ochii mass media. La majoritatea trenurilor nici măcar geamurile nu se puteau deschide, fiind închise cu lacătul, iar cheia fiind la lăcătuş, care, evident, nu era în tren.

Mărturiile unui martor ocular: „Sauna CFR”

Sunt în sauna CFR! Superb! Aerul condiţionat funcţionează (dacă stai cu faţa lipită de grilaj e uşor rece). Dar e dată ventilaţia la minimum. Nici la saună, aia reală, n-au curs apele pe mine în halul ăsta! Şi ce văd pe site-ul CFR? Comunicat cu măsurile luate pentru siguranţa călătorilor! Minciuni! Nu e nicio echipă tehnică în trenul ăsta, nu au dat nicio sticlă de apă! E bătaie de joc! De disperare de vreo 20 de minute am deschis uşa trenului! Şi-mi zice purtatoarea de cuvânt a CFR Călători ca de aia nu merge „clima”! (D.L.)