CE cred oamenii de afaceri despre viitorul României

CE cred oamenii de afaceri despre viitorul României

Peste jumătate dintre antreprenorii romani cred ca in maxim 10 ani Romania va oferi un mediu prietenos pentru afaceri.

Informaţia apare în a treia editie a studiului  EY Antreprenorii vorbesc - Barometrul antreprenoriatului românesc 2015.

Conform barometrului, 62% dintre antreprenori consideră că educaţia antreprenoriala s-a îmbunătăţit în România în ultimul an.

În ediţia din 2014, doar 58% credeau asta. Totodată, accesul la finanţare este dificil sau foarte dificil pentru 82% dintre antreprenori.

Ne puteți urmări și pe Google News

În plus, 50% dintre respondenţi spun că aspectele de natură fiscală reprezintă cel mai mare obstacol în dezvoltarea unei afaceri în Romania, iar 65% dintre antreprenori cred că eşecul în afaceri este penalizat de societate.

Alexandru Lupea, Assurance Partner și Strategic Growth Markets Leader, EY Romania: “Un ecosistem antreprenorial care să susțină formarea şi dezvoltarea companiilor ar trebui să includă câteva elemente: surse de finanțare, acces la mentorat, un loc de întâlnire al antreprenorilor (real sau virtual) și un cadru legislativ / de reglementare cel puțin neutru, dacă nu favorabil. Toate acestea trebuie să funcţioneze bine împreună: finanţarea fără mentorat nu este eficientă, la fel ca şi finanţarea în lipsa culturii asumării riscului antreprenorial sau a lipsei cunoştinţelor de administrare a unei afaceri. În același timp, fiscalizarea sau birocrația excesivă vor descuraja investițiile, chiar în condiţiile întrunirii celorlalte elemente ale ecosistemului. De asemenea, este foarte important ca ecosistemul să susţină companiile în toate stadiile de dezvoltare, în caz contrar lanţul întrerupându-se, ceea ce nu va permite companiilor să ajungă la maturitate. Din această perspectivă, ne dorim prin acest studiu să ajutăm la o înțelegere mai bună a mediului în care iau naștere și se dezvoltă companiile românești: ce funcționează sau merge în direcția bună și ce nu funcționează așa cum și-ar dori antreprenorii. Sperăm astfel să ajutăm oamenii de afaceri să fie mai informați, în timp ce alte părți interesate (instituții publice, incubatoare și acceleratoare de afaceri, finanțatori, educatori etc) să obțină o imagine de ansamblu a mediului antreprenorial românesc, care să le ajute în determinarea acțiunilor viitoare ce vizează sprijinirea antreprenorilor.”