Editura Evenimentul si Capital

Ce afaceri fac românii cu superputerea chineză

Preşedintele CCIR, Mihai Daraban, în faţa delegaţiei chineze
Autor: | | 1 Comentarii | 695 Vizualizari

China a devenit al unsprezecelea mare partener comercial al României la nivel mondial, iar interesul acestei mari puteri pentru ţara noastră este în creştere, printre domeniile vizate pentru investiţii fiind piesele auto, confecţii şi textilele.

Schimburile comerciale bilaterale România - Republica Populară Chineză s-au ridicat anul trecut la o valoare de 3,4 miliarde euro. Exporturile României au avut o valoare de 524,78 milioane euro, iar importurile - 2,88 miliarde euro. 

„Exporturile produselor din carne, lactate şi ouă către China au crescut cu 95% şi s-au înmulţit firmele chineze care vin în România să facă documentare, în ceea ce priveşte investiţiile în sectoare precum: piese auto, confecţii şi textile, prezentând o perspectivă foarte bună de dezvoltare”, a declarat astăzi ambasadorul Republicii Chineze în România, Xu Feihong. Acesta a apreciat relaţiile bilaterale dintre cele două părţi, având în vedere situaţia economică globală.

Declaraţiile au fost făcute în cadrul seminarului de afaceri România – Qingdao, desfăşurat la Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) şi la care a participat o importantă delegaţie economică din Qingdao, provincia Shandong, China şi din România. 

Delegaţia chineză a fost formată din 18 companii reprezentative în domenii precum: IT şi comunicaţii, finanţe/bănci, agricultură si distribuţie, construcţii, intermedieri financiare şi asigurări, produse electrocasnice, băuturi carbogazoase, băuturi alcoolice, investiţii, imobiliare, logistică,  produse agricole, textile, bumbac, transporturi maritime, servicii portuare, electronică, transport feroviar, echipamente de tranzit feroviar.

Preşedintele CCIR, Mihai Daraban, a punctat avantajele geostrategice reciproce. „Orice marfă ar veni din Extremul Orient către Europa trebuie, într-un fel sau altul, să treacă canalul Suez şi avem avantajul că distanţa dintre Portul Constanţa şi canalul Suez este de 3 zile şi jumătate”, a afirmat preşedintele CCIR. 

El a evidenţiat importanţa Coridorului European nr. 7 (Dunăre – Marea Neagră), prin care se pot atinge acele ţări din Europa fără ieşire la mare, şi, nu în ultimul rând, a subliniat că în Portul Constanţa pot intra navele cu cel mai mare tonaj acceptat de autorităţile turceşti, pentru a tranzita Bosforul.

„Perla Mării Negre”, în România

Secretarul General al Comitetului CPC Qingdao, Wang Luming, a declarat că „România are cel mai bun port din Peninsula Balcanică, supranumit Perla Mării Negre, iar Portul Qingdao este supranumit Perla Mării Calde din China. Tot Qingdao ocupă locul 2, după Shanghai, în ceea ce priveşte volumul mărfurilor tranzitate pentru export-import. În 2015, portul s-a clasat pe locul 7 în lume, ca mărime”.

Provincia Shandong este a treia ca importanţă economică în China, cu un PIB de 208 miliarde dolari, înregistrat în primul trimestru din 2015, fiind una dintre cele mai bogate provincii şi, totodată, una din cele mai populate zone din RP China.

Pagina 1 din 1



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate