Cazul șoferului SINUCIGAȘ. Tânărul care a ucis cinci oameni pe DN 1 nu consumase ALCOOL

Cazul șoferului SINUCIGAȘ. Tânărul care a ucis cinci oameni pe DN 1 nu consumase ALCOOL

George Dumitru, șoferul care a vrut să se sinucidă și a intrat, sâmbătă, pe contrasens și a lovit frontal un alt autoturism, omorând astfel cinci oameni, dintre care și un copil, nu consumase alcool înainte de producerea tragediei, potrivit necropsiei efectuate de medicii de la Serviciul de Medicină Legală Prahova.

Reprezentanții Serviciului de Medicină Legală Prahova au declarat, pentru mediafax.ro, că, în urma necropsiei, s-a stabilit faptul că George Dumitru nu consumase alcool înainte de a se urca la volan, dar că legiștii din Prahova nu fac și determinări privind consumul de substanțe stupefiante.

GEST ŞOCANT al CRIMINALULUI de pe DN1. Șoferul sinucigaș și-a pregătit maşina ca pe UN SICRIU

"Victimele aveau leziuni foarte grave, numeroase politraumatisme, zdrobiri, compresiuni și rupturi de organe incompatibile cu viața", se arată în necropsiile efectuate de legiștii prahoveni.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ar fi putut fi evitată tragedia?

Potrivit anchetatorilor, deznodământul tragic al accidentului de sâmbătă, de pe DN 1, nu putea fi evitat ținând cont că cele două autoturisme s-au lovit frontal, la o viteză cumulată de aproximativ 200 de kilometri pe oră. Acul vitezometrului de la bordul vehicului condus de George Dumitru s-a oprit la 180 km/h, iar celălalt autoturism ar fi avut, potrivit martorilor, 120 km/h.

În general, autoturismele mai noi și mai mari au și o rezistență mai mare la impact, dar la o viteză mai mare de 80 km/h (viteză la care se efectuează testele de rezistență a autoturismelor la impactul frontal cu un zid) intervin numeroși factori ce influențează șansele de supraviețuire a pasagerilor.

"'Există mașini cu rigiditate mai mare, cu rigidate mai mică, dar în momentul în care am depășit 200 km/h viteza reciprocă de impact, nu prea mai, decât dacă e vorba de un vehicul blindat. Sistemele de siguranță au și ele limitele lor și, de regulă, asigură o protecție eficientăpe trepte", explică Virgil Lauric, expert în accidente rutiere, citat de stirileprotv.ro.

După accident, numeroase voci au readus în atenția opiniei publice problema separatoarelor de sens, din beton, care l-ar fi împiedicat astfel pe George Dumitru să-și curme viața, luând după el alte cinci persoane nevinovate.

Protest în negru la Câmpina

Inspectoratul de Poliție Prahova a deschis un dosar penal, inițial pentru ucidere din culpă, după care procurorii au decis schimbarea infracțiunii în omor calificat, dosarul fiind preluat de Parchetul Tribunalului Prahova. Potrivit anchetatorilor, dovezile strânse până în prezent conturează varianta premeditării, George Dumitru postând înainte de accident un mesaj pe Facebook, în care își lua adio de la prieteni și își cerea iertare pentru ceea ce urma să facă.

Șoferul ucigaș va fi înmormântat astăzi, în București, iar victimele din autoturismul lovit de George Dumitru vor fi înhumate joi, la Câmpina, respectiv Provița. Tot astăzi, localnicii din Câmpina vor manifesta, începând cu ora 17.00, față de "nepăsarea autorităților".

"În acest eveniment tragic şi-au pierdut viaţa 6 oameni, cetăţeni ai municipiului Câmpina, eveniment ce putea fi evitat dacă în ultimii 20 de ani autorităţile care se ocupă de administrarea drumurilor naţionale ar fi montat pe DN 1, drum naţional, separatoare între sensurile de mers", se arată mesajul organizatorilor proiectului.