Candidații, forțați de lege să coboare în stradă. „M-am întâlnit într-o zi de trei ori cu același contracandidat!”

Candidații, forțați de lege să coboare în stradă. „M-am întâlnit într-o zi de trei ori cu același contracandidat!”

EVZ i-a întrebat pe o parte din candidaţii la primăriile de sectoare din Capitală care este strategia lor în campanie şi am aflat că unii dintre aceştia ajung să petreacă zilnic până la 15 ore pe stradă, vorbind cu alegătorii.

„ E pentru prima oară când candidaţii sunt obligaţi să coboare la firul ierbii, să simtă strada”, ne-a declarat un candidat din Sectorul 6. „Merg pe stradă de dimineaţa până seara. Asta e tot ce poţi să faci. Nu ai voie să umbli nici măcar branduit cu semnul partidului pe haine”, se vaită un candidat din Sectorul 1.

Efectele sunt uneori hazlii. „M-am întâlnit într-o zi de trei ori cu acelaşi contracandidat”, ne-a zis un candidat din Sectorul 2.

„Ieri am mâncat în picioare un corn şi o sana, n-avem timp nici să luăm o pauză de masă”, relatează un responsabil central de campanie. „În Statele Unite sunt campanii cu baloane, cu muzică, cu atacuri, cu manifestaţii şi contramanifestaţii, e totul viu, e democraţie. La noi e searbădă campania. Legea trebuie schimbată”, se plâng aceştia.

Ne puteți urmări și pe Google News

Candidaţii preferă pieţele, zonele cu trafic pietonal intens şi parcurile, la sfârşit de săptămână.

Ce au voie

Potrivit noii legislaţii electorale, candidaţilor în alegeri le este permis să-şi facă campanie exclusiv prin următoarele mijloace:

● afişe electorale de mici dimensiuni

● afişe electorale prin care se convoacă o reuniune electorală, amplasate în locuri speciale pentru afişaj

● materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală, publicitate în presa scrisă

● materiale de propagandă electorală online

● broşuri, pliante şi alte materiale tipărite pe suport de hârtie, calendare, door hangers, fluturași.

Ce nu au voie

● Vehiculele inscripţionate cu sloganuri de campanie sau care difuzează materiale audio

● Spectacole, serbări, focuri de artificii

● Bannere, mesh-uri, panouri mobile, steaguri, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri autoportante, panouri fixe şi mobile, publicitate luminoasă,

● Să ofere pixuri, căni, ceasuri, tricouri, jachete, geci impermeabile, pelerine, veste, şepci, căciuli, fulare, sacoşe, pungi, umbrele, găleți și alte materiale din aceeași categorie, brichete, chibrituri, produse alimentare, produse alcoolice, ţigări.