CAMPANIE EVZ: Care este „Oraşul de vis” din România?

CAMPANIE EVZ: Care este „Oraşul de vis” din România?

Împreună cu cititorii, evz.ro lansează provocarea anului în media românească, prin campania „Oraşul de vis”. Aceasta va arăta care este cel mai apreciat şi mai bun oraş din România în care să locuieşti. Dinamică şi inovatoare, are la bază date oficiale, iar rezultatul final va fi determinat alături de cititori.

După un an de documentare, evz.ro oferă, începând de astăzi, campania “Oraşul de vis”. Au fost alese 15 oraşe, cu populaţia de peste 150.000 de locuitori: Arad, Bacău, Braşov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Timişoara şi Bucureşti. Primul oraş cu care debutează campania "Oraşul de vis" este Arad.

Tu vei alege care este cel mai bun oraş din România în care să locuieşti. Fiecare vot şi notă contează!

La finalul campaniei vom afla care dintre aceste oraşe este cel mai bun. Pentru a descoperi acest lucru, evz.ro a pornit de la două principii de bază: interactivitate din partea cititorilor şi cifre oficiale, care prezintă, obiectiv, punctele forte şi cele slabe ale unui oraş. Voturile şi notele acordate de cititor vor conta cel mai mult în alegerea oraşului de vis al României.

Ne puteți urmări și pe Google News

Campania are o rubrică specială pe site-ul evz.ro şi un design accesibil fiecărui cititor. Aşteptăm din partea cititorilor fotografii din oraşul lor. În fiecare duminică, cele mai bune dintre acestea vor face parte, alături de comentarii, din fotoreportajul cu care se va finaliza săptămâna oraşului.

Secrete din culise

Ideea „Oraşului de vis” s-a conturat în urmă cu aproape un an. Din acel moment, a început definirea şi îmbunătăţirea conceptului, până la rezultatul oferit cititorilor.

De astăzi, şi până la începutul lunii august, evz.ro va prezenta câte un oraş pe săptămână, în ordine alfabetică. Singura excepţie o face municipiul Bucureşti. Acesta va fi prezentat ultimul, timp de două săptămâni.

De la monografie, reportaj, interviuri cu primarul, o vedetă şi un sportiv local, vom răsfoi paginile fiecărui oraş. Fotografiile şi comentariile cititorilor vor ajunge, în fiecare duminică, subiectul unui articol. Campania nu are doar rol informativ şi educativ. Va fi unicul mijloc de informare cu privire la situaţia reală în care se află aceste oraşe, prin date oficiale, interviuri, şi, în special, datorită opiniei locuitorilor.

Pentru a crea o imagine completă a oraşului am stabilit şapte criterii principale de evaluare: infrastructură, administraţie, mediu, cultură şi educaţie, dezvoltare economică, sănătate şi siguranţă, în care se regăsesc alte 55 de subcriterii.

Evz.ro a acordat, pe baza cifrelor oficiale, note de la 1 la 10 (unde 10 este valoarea maximă). Am aflat care este oraşul cel mai bine cotat la infrastructură, nivelul de siguranţă, sistemul de sănătate, mulţumirea faţă de administraţia locală, dezvoltare economică, educaţie şi cultură. Aceste note, nu sunt suficiente pentru a afla câştigătorul campaniei.

Cum va fi ales “Oraşul de vis”?

Nota finală este formată din trei componente: votul de popularitate (50%), nota cititorului pentru cele şapte criterii (25%) şi nota evz.ro (25%). Citiţi mai multe în regulamentul campaniei.

1) Popularitatea unui oraş va fi votată o singură dată, pe durata întregii campanii. Un cititor va putea vota doar un singur oraş. Este un vot subiectiv, al emoţiei, în funcţie de preferinţe, de ataşamentul cititorului faţă de oraş, iar valoarea lui este jumătate din rezultatul final.

2) Evaluarea publicului. Tot cititorii vor acorda note oraşului, de la 1 la 10, în funcţie de cele şapte criterii. Vor putea evalua fiecare oraş o singură dată, în funcţie de opinia personală. Notele vor reprezenta un sfert din punctajul final.

  3) Nota evz. Aceeaşi pondere, de 25%, o va avea şi nota acordată de evz.ro, celor 15 oraşe aflate în competiţie. Aceasta are rol informativ pentru cititori şi oferă imaginea reală, obiectivă.

Evz.ro a acordat note oraşelor pe baza datelor oficiale, obţinute de la Institutul Naţional de Statistică (INS), Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei, Inspectoratele Judeţene de Poliţie şi Primăriile locale. În completare, au fost accesate site-urile ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, furnizorii de utilităţi, precum şi alte instituţii.

Cifrele sunt, în marea lor majoritate, valabile la 1 februarie 2010, data la care a luat final etapa de documentare. Însă, o parte dintre informaţii, precum cele de la INS, fac parte din ultimele documente publicate - în 2009, pentru anul 2008. La momentul în care evz.ro a concluzionat evaluarea nu erau disponibile informaţii pentru anul 2009. Pentru a menţine imparţialitatea rezultatelor, fiecare oraş a beneficiat de aceleaşi documente, aceleaşi reguli şi metode de evaluare.

Cititorii sunt aşteptaţi pe site-ul evz.ro să participe la alegerea „Oraşului de vis”, să acorde votul de popularitate, notele, să ne trimită fotografii cu cele mai reprezentative locuri şi să prezinte opinia personală cu privire la viaţa în acel oraş.

La finalul campaniei vom afla care este cel mai bun oraş de locuit, vom descoperi punctele forte şi cele slabe ale fiecărui municipiu din competiţie şi vom acorda autorităţilor posibilitatea să vadă, prin notele voastre, care sunt schimbările de care oraşul are nevoie.  Votează aici oraşul de vis!

Echipa: Proiect coordonat de Laurenţiu Ciornei şi Alexandra-Livia Dordea Echipa editorială: Ana Zidărescu şi Cristina Botezatu Echipa tehnică: Bogdan Iacob şi Eduard DuţăComunicare: Ana-Rita Da'Ros