Editura Evenimentul si Capital

CAMPANIA ANTI-ŞPAGĂ. Denunțurile au crescut cu 90%. Videoclipul care „a înroșit” linia verde anticorupție - GALERIE FOTO

14-05/campania-dga-465x390
Autor: | | 14 Comentarii | 4763 Vizualizari


Vezi galeria foto:

Unul dintre cele mai mediatizate proiecte anticorupție, „Nu da și nu primi șpagă! Evită și denunță corupția”, s-a încheiat cu un un bilanț uluitor: numărul sesizărilor la linia telverde anticorupție a crescut cu 90%.

Cifrele prezentate la finalul acestei inițiative de succes a Direcției Generale Anticorupție (DGA) arată că românii au căpătat mai multă încredere în această instituție. Managerul proiectului, comisar Sarmizia Fetcu a declarat că, în urma acestei campanii, la care „Evenimentul zilei” a fost partener media, numărul denunțurilor și autodenunțurilor în rândul cadrelor MAI a crescut cu 50 %, iar cazurile care au ajuns la procurori au fost cu aproape 30 % mai multe.

Chestorul Jănică-Arion Ţigănaşu, șeful DGA, a declarat că Parchetele din întreaga țară au început să apeleze tot mai mult la ofițerii DGA. La conferința de încheiere a proiectului a fost prezent și ambasadorul Elveției, Jean Hubert Levert. Țara sa a susținut financiar acest proiect în valoare de 200.000 de franci elvețieni. Oficialul helvet a spus că rezultatele arată că proiectul de responsabilizare a românilor este un real succes care se vede în numărul mare de dosare de corupție ajunse în instanță. La reuşita campaniei şi-a adus un aport substanţial Camelia Potec, a cărei imagine de campioană olimpică la înot a apărut în spoturile de promovare şi, astfel, a crescut, considerabil, încrederea în DGA.

Pentru o altă mentalitate faţă de coruţie

Direcţia Generală Anticorupţie transmite că a derulat, la nivel naţional, în perioada 14 februarie - 15 martie 2014, Campania de conştientizare anticorupţie „NU DA ŞI NU PRIMI ŞPAGĂ! Evită şi denunţă corupţia!”, parte integrantă din Proiectul „O campanie care să contribuie la schimbarea culturii privind darea/luarea de mită pentru servicii administrative” co-finanţat de Elveţia prin intermediul Programului de cooperare elveţiano-român pentru reducerea diferenţelor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse.

Campania s-a adreseat atât cetăţenilor, cât şi personalului Ministerului Afacerilor Interne, cu accent pe gravitatea faptelor de corupţie şi pedepsele prevăzute de lege faţă de funcţionarii care comit infracţiuni de corupţie, urmărind să schimbe cultura privind darea/luarea de mită pentru serviciile administrative. Prin această campanie au fost popularizate drepturile cetăţenilor în relaţiile cu personalul M.A.I., instrumentele pe care le au la dispoziţie pentru a sesiza faptele de corupţie (de ex. Linia telefonică gratuită anticorupţie a D.G.A. – 0800.806.806), precum şi prevederile legale referitoare la pedepsirea implicării în săvârşirea de fapte de corupţie.

Totodată, publicul larg trebuie conştientizat cu privire la faptul că atât darea, cât şi luarea de mită reprezintă fapte grave de corupţie. Victimele corupţiei pot/trebuie să sesizeze infracţiunile de corupţie şi vor primi sprijinul autorităţilor competente pentru combaterea acestui fenomen.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Justiţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate