Editura Evenimentul si Capital

EVZ 25 ani

Brăilenii așteaptă de 20 de ani podul peste Dunăre | România 4 you

La Brăila, Dunărea se traversează și astăzi cu bacul
Autor: | | 0 Comentarii | 508 Vizualizari

Valoarea investiției depășește suma de 246 de milioane de euro. Autoritățile intenționează să demareze lucrările la pod anul viitor, iar finanțarea să se facă din fonduri europene. Specialiștii sunt sceptici că se va reuși acest lucru

Podul peste Dunăre de la Brăila este cea mai mare restanță din punct de vedere al infrastructurii, proiectul fiind aprobat în urmă cu 20 de ani. Totuși, în primăvara anului viitor, se așteaptă ca lucrările de construcție să înceapă, proiectul fiind inclus, încă din martie a.c., în Master Planul General de Transport.

Valoarea estimată a proiectului este de peste 246 de milioane de euro, bani europeni ce urmează a fi alocați din Bugetul Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020. Construcţia ar urma să fie asigurată din facilitatea „Conectarea Europei“, prin care Comisia Euro pea nă vrea, în pe rioa da 2014-2020, să finanţeze proiecte transfron ta liere pentru con so lidarea structurii de bază a pieţei interne.


Brăila, județul subdezvoltat de pe malul Dunării | România 4 you

Salarii cu 500 lei mai mici decât media țării și o rată a șomajului îngrijorătoare | România 4 you


Caracteristici

Podul va fluidiza traficul auto din zonele Galați, Brăila și Tulcea, mai ales că el va fi conectat la viitorul drum expres, ce va lega orașele Galați și Tulcea de județul Constanța.

Podul principal va avea 1.520 de metri şi două viaducte, la Brăila şi Tulcea, de 600 de metri şi res pec tiv 420 de metri, potrivit unor informa ţii remise de Mi nis terul Transpor tu ri lor.

Alocări bugetare de 77 milioane de euro

În urmă cu o săptămână, judeţul Brăila a primit peste 77 milioane euro de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru proiectele începute prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL).

Este vorba despre un total de 344.172.313 milioane lei, alocați de la bugetul de stat pentru perioada 2015 - 2018. Consiliul Judeţean Brăila a primit 17.411.368 lei pentru reabilitarea DJ212A Brăila - Măraşu.


Construcția podului peste Dunăre de la Brăila a fost aprobată în urmă cu două decenii. Cu toate acestea, proiectul a rămas pe hârtie, fiind cel mai mare eșec al administrației.


De asemenea, municipiul a primit suma totală de 12.791.447 lei pentru modernizarea Căii Călăraşilor, între Bulevardul Dorobanţilor şi Şoseaua de Centură (4.064.932 lei); modernizarea Căii Galaţi, între Pod Brăiliţa şi DJ 221B (6.152.641 lei) şi modernizarea Şoselei Buzăului, între Calea Călăraşilor şi Şoseaua de Centură (2.573.874 lei).

Cei mai mulți bani sunt destinați orașului Făurei, care a primit 27.176.328 lei, pentru un proiect legat de reabilitarea și modernizarea rețelei stradale.

Investiție de 24 milioane de euro, de la firul ierbii

La 25 de ani de la Revoluție, un important investitor a construit „de la firul ierbii” o fabrică, la marginea municipiului Brăila. Este vorba de compania japoneză „Yazaki”, care va produce aici cablaje auto pentru autorurismele BMW.

Până în momentul de față, nu mai puțin de 330 de persoane, majoritatea brăileni, au fost angajate, dar personalul va număra în jur de 1.500 de persoane, până în 2017. Instruirea personalului recrutat s-a făcut la fabrica din Ploieşti a firmei „Yazaki”, iar specializarea s-a realizat în Slovacia.

Suprafața fabricii: 8,5 hectare

Investiția se ridică la aproximativ 24 de milioane de euro, iar fabrica se întinde pe aproximativ 8,5 hectare. Locația aleasă este aproape de Dunăre, are acces la calea ferată și la Drumul European 584.

„Este o investiţie importantă pentru Brăila, care va aduce un număr mare de locuri de muncă disponibile. După o analiză riguroasă a zonei, investitorul s-a oprit la locaţia din Zona Liberă Brăila, unde este disponibilă toată infrastructura de care e nevoie pentru a-şi realiza investiţia”, declara, în decembrie 2014, primarul Aurel Simionescu.


Brăila, județul subdezvoltat de pe malul Dunării | România 4 you

Salarii cu 500 lei mai mici decât media țării și o rată a șomajului îngrijorătoare | România 4 you


Japonezii de la „Yazaki” au avut de ales între județele Buzău, Galați și Brăila, în cele din urmă balanța înclinând în favoarea Brăilei, în special datorită poziţiei geografice şi a potenţialului de dezvoltare a zonei.


FOTO: Fabrica de cabluri auto Yazaki 



Investiția a fost realizată în parteneriat cu Warehouses DePauw (WDP), cel mai mare operator de pe piaţa belgiană a proprietăţilor semi-industriale.

WDP este specializată pe construcții de spații logistice, având un portofoliu de 105 active, toate în valoare de peste 1,3 miliarde de euro, în Belgia, Olanda și Franța.

Cine este Yazaki

Unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali pentru industria auto, compania „Yakazi” este prezentă în 44 de țări și are aproximativ 250.000 de angajați în întreaga lume. Sediul companiei- mamă este la Tokyo, iar produsele sale principale sunt cablaje de automobile, aparatură și componente pentru industria auto. Cei mai importanți clienți ai săi în Europa sunt Ford, Toyota, Renault-Nissan, Volkswagen și și BMW. Compania japoneză este prezentă în România încă din 2003. În afară de investiția din Brăila, „Yazaki” mai deține o fabrică și la Urlați, în județul Prahova. Aceasta se întinde pe o suprafață de peste 12.000 metri pătrați, iar planul este ca în cadrul companiei să lucreze în jur de 1.000 de salariați.


Brăila, județul subdezvoltat de pe malul Dunării | România 4 you

Salarii cu 500 lei mai mici decât media țării și o rată a șomajului îngrijorătoare | România 4 you





Alte articole din categoria: Romania 4 YOU

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
Tema zilei
19:26 Tăriceanu a făcut ANUNȚUL. Ce spune despre o majoritate ALDE-PNL 16:44 Portretul-robot al VIITORULUI PREMIER. Cine vine la Palatul Victoria 16:19 Klaus Iohannis despre premier: O să REZOLV foarte REPEDE problema MAJORITĂȚII 15:12 PSD pregătește „Guvernul fără pitpalaci” 15:00 Planul chinezesc al echipei Ponta - Grindeanu 14:28 Capul fostului ȘEF SRI George Maior, CONDIȚIE pusă în PSD pentru noul Guvern 13:05 De ce nu vrea PNL să intre la guvernare 09:38 Surse: Lista scurtă de MINIȘTRI a PSD. ARTILERIA GREA a partidului intră în joc 09:28 Greșeala FATALĂ din LISTA de PREMIERI a lui Dragnea, descoperită de Băsescu 16:25 Ce spune Iohannis despre ALEGERILE ANTICIPATE 13:45 Ce ASCUNDE programul CONSULTĂRILOR la Cotroceni 12:53 STRATEGIA PNL înaintea CONSULTĂRILOR cu Iohannis. Orban NU VREA la guvernare - surse | Exclusiv EvZ 12:51 Portița matematică a lui Klaus Iohannis: PSD riscă să piardă guvernarea 10:57 Cine nu i-a RĂSPUNS la telefon lui GRINDEANU după ce a fost DEMIS 09:58 Noul premier: lista scurtă din PSD - surse 09:27 Evoluție INCREDIBILĂ în SONDAJE pentru PSD, în urma CRIZEI INTERNE. Influența SCANDALULUI asupra electoratului 08:52 Ce va face ministrul Justiției PÂNĂ în ULTIMUL MINUT, după demiterea Guvernului. Declarațiile lui Toader 00:20 Grindeanu ARE O INFORMAŢIE-BOMBĂ DESPRE ŞEFUL PSD: „I-am spus lui Dragnea…” Premierul a vorbit şi despre SCHEMA MARII TRĂDĂRI care L-A DEZAMĂGIT CRUNT 18:50 Cronica Războiului conjugal din PSD. România lui Cristoiu

Articole salvate