„Bilanțul real al ministrului Dan Șova”. Cum s-a elogiat singur fostul ministru PSD și a ocolit să răspundă când a fost întrebat punctual ce a realizat

„Bilanțul real al ministrului Dan Șova”. Cum s-a elogiat singur fostul ministru PSD și a ocolit să răspundă când a fost întrebat punctual ce a realizat

Ieri, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, a ținut o conferință în care și-a anunțat demisia și și-a făcut un bilanț a activității sale. Orice era întrebat de către jurnaliști, acesta răspundea că el a construit kilometri de autostradă, că a avut cele mai multe realizări și că este cel mai bun ministru al Transporturilor din ultimii ani.

După ce în timpul conferinței a atacat miniștrii care au fost înainte lui șefi ai Transporturilor și a susținut că are cele mai mari realizări, exministru al Transporturilor, Alexandru Nazare a postat pe blocul său personal o analiză a activității ministrului PSD, de când a început ca ministru delegat al marilor proiecte și până în prezent.

Vezi aici bilanțul fostului ministru Dan Șova si bâlbele acestuia:

Intitulat „Bilanțul real al ministrului Dan Șova”, bilanțul prezintă, în opinia lui Nazare, ce eșecuri a înregistrat Dan Șova ca ministru a Transporturilor, dar și ca ministru delegat.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nazare a postat un bilanț pe domenii:

ABSORBȚIA FONDURILOR EUROPENE

Nicio declarație de cheltuieli trimisă la Bruxelles pentru rambursare de la începutul anului, 0 euro, deși au țintă 1 miliard de euro pentru a evita pierderile! În perioada ministeriatului lui Șova doar s-au rambursat bani din proiectele din anii trecuți.

Ca urmare a incompetenței manageriale a domnilor Șova și Teodorovici, riscăm să pierdem 1 miliard de euro pe proiectele de autostrăzi și alt miliard pentru proiectele feroviare, datorită întârzierilor din ultimii 2 ani a proiectelor contractate de PDL și incapacității de a semna noi contracte.

În mandatul lui Șova, niciun proiect major de autostrăzi pe fonduri europene nu a fost aprobat la Bruxelles: autostrăzile Dumbrava-Deva și Sebeș-Turda încă nu sunt aprobate la Bruxelles, deci nu putem primi bani europeni pe ele.

PANGLICI LA AUTOSTRĂZILE ÎNCEPUTE ÎN 2011

Ministrul Șova se laudă cu 242 km de autostradă inaugurați, dar nu spune că niciun kilometru nu i se datorează lui. Toate erau proiecte pe care le-a găsit la cheie, iar singurul lui merit e că le-a mai întârziat câteva luni.

În continuare nu a lămurit ce se întâmplă cu Orăștie-Sibiu lotul 3, unde ba a reziliat, ba nu mai reziliază, ba mai trebuie bani, ba rămâne aceeași sumă. Între timp, acolo nu se lucrează și vom avea o bucată lipsă de autostradă.

Pentru licitațiile lansate de guvernarea PDL în martie 2012, lui Șova i-a luat un an și jumătate să semneze contractele și așa riscăm să pierdem banii europeni pentru că se vor finaliza abia în 2016.

ÎNGROPAREA MASTERPLANULUI GENERAL PENTRU TRANSPORTURI

Fără acest document nu vom primi niciun ban european din alocarea 2014-2020, Comisia Europeană a spus-o foarte clar și răspicat de multe ori.

Acest Masterplan, contractat în martie 2012 în mandatul guvernului PDL, trebuia finalizat încă de la începutul anului.

Ministrul Șova a întârziat intenționat prezentarea lui din considerente electorale. Șova a desenat autostrăzi cu carioca pentru fiecare baron iar aceste aberații nu se vor mai regăsi în documentul oficial.

ALBA-NEAGRA CU CEA MAI IMPORTANTĂ AUTOSTRADĂ PENTRU ECONOMIA ROMÂNIEI: SIBIU-PITEȘTI

Acest proiect este practic abandonat de guvernarea PSD, deși orice calcul de oportunitate economică demonstrează că el este vital pentru economia României. (ex. aportul Dacia Renault și Ford la exporturile pe care se bazează economia României).

Șova și Ponta s-au bâlbâit mereu în privința soluției pentru deblocarea acestui proiect. Lucrările începeau ba în 2016, ba nu mai existau bani deloc, ba proiectul era gata în 2020, ba în 2022, ba traseul era prin Râmnicu Vâlcea, ba se revenea pe traseul inițial prin Curtea de Argeș. În plus, abia acum câteva zile Șova a  scos la licitație studiul de fezabilitate, după ce guvernele Ponta blocaseră licitația lansată de PDL în 2012.

AUTOSTRADA COMARNIC-BRAȘOV – EȘEC PERSONAL PENTRU ȘOVA ȘI PONTA

În ianuarie 2014 cei doi anunțau triumfal cum o autostradă de 58 km și un cost estimat de 1,2 miliarde euro a ajuns să se micșoreze la 53 de km, dar un cost de 1.8 miliarde euro.

Lucrările trebuiau să înceapă în aprilie, dar, culmea, nu aveau finanțarea asigurată. Apoi, ”băieții răi” de la Eurostat ne-au spus că nu se poate altfel decât să includem plățile pentru această autostradă în calculul deficitului la bugetul de stat, deși însuși premierul Ponta ne asigura că noi nu vom plăti nimic. Peste toate acestea vine anunțul triumfal al CNADNR care scoate la licitație refacerea acordului de mediu…. termen: 12 luni.

SUSPICIUNEA RAMBURSĂRII GARANȚIEI DE 10 MILIOANE DE EURO LA PRIVATIZAREA CFR MARFĂ CĂTRE GRUIA STOICA ÎN CONDIȚIILE UNEI SOLICITĂRI DE LA DIICOT PENTRU EXECUTAREA ACESTEI SUME

CFR Marfă este în pragul falimentului, 2500 de oameni vor fi concediați datorită eșecului privatizării marca guvernului Ponta.

Ministrul Șova a considerat însă necesar să se preocupe în primul rând să îi returneze banii lui Gruia Stoica, ignorând o cerere a DIICOT.

PIERDEREA CONTRACTULUI BECHTEL

Șova minte când se împăunează cu rezilierea contractului cu Bechtel, contract păgubos care se datorează exclusiv PSD-ului condus de Adrian Năstase în 2004. L-a făcut pierdut pentru că nu vrea să se vadă ce era de fapt în acel contract făcut de Mitrea și Năstase.

În 2011 au fost reziliate 6 din cele 8 tronsoane. Rămâneau de finalizat de către Bechtel cele 2 pe care începuse deja lucrările : Câmpia Turzii – Gilău (inaugurat în 2010, dar care mai avea nevoie de finisaje), Suplacu de Barcău – Borș (stadiu 50% ).  Suplacu de Barcău – Borș avea termen de predare 31 decembrie 2013 și costuri pentru finalizare de 260 de milioane de euro.

Conform ministrului Șova, pentru 37,2 milioane de euro, cu tot cu TVA, Bechtel renunță și la ultimele 2 secțiuni pe care mai avea contract.  Pentru finalizarea Suplacu de Barcău – Borș, ministrul Șova a anunțat costuri de 337 milioane de euro și termen 2016. Rezultă peste 100 de milioane de euro în plus pe care îi vom plăti după rezilierea contractului cu Bechtel.

TELEÎNZĂPEZIREA

PDL i-a dedicat o moțiune ministrului Șova pentru eforturile sale de a cântări cele 2,26 milioane tone de zăpadă. De altfel, ministrul Șova era absent în perioada cea mai grea a iernii, întorcându-se din vacanță doar pentru a ne anunța bilanțul cântăririi. Deszăpezirea sub ministrul Șova a însemnat contracte în valoare de 100 de milioane lei încheiate în decembrie și ianuarie, fără procedură transparentă de achiziții publice, cu firmele de casă. Degeaba se laudă acum că a preluat proiectul PDL de achiziție a utilajelor de deszăpezire pe fonduri europene, când 2 ani de zile proiectul a stat blocat.

EȘECUL MANAGEMENTULUI PRIVAT DE LA COMPANIILE DIN SUBORDINEA LUI ȘOVA

Șova a fost campionul politizării companiilor de la Ministerul Transporturilor, încălcând cu bună știință angajamentele internaționale ale României (Acordul cu FMI, Comisia Europeană și Banca Mondială).

Astfel, Șova a schimbat conducerile la aproape toate companiile din subordine (CFR, CFR Marfă, CFR Călători, Aeroporturi Bucureşti, Romatsa)  fără nicio justificare.

Culmea tupeului, Șova a cerut și FMI aprobare pentru a renunța la managementul privat, dar a fost bineînțeles refuzat.

MARELE TUN ”Autoritatea de investiții”

În ultimele sale luni la Transporturi, Șova pregătea un nou tun, și anume o nouă instituție care ar fi reunit investițiile de la toate companiile din transporturi (CNADNR, CFR, Portul Constanta, porturile dunărene), cu excepția celor din aviație.

Practic, după ce nu i-a reușit manevra să renunțe la managementul privat, Șova se pregătea să  strângă toți banii de la companii în directa lui subordine, să facă achizițiile publice după bunul plac. Noul ministru trebuie să lămurească urgent ce se întâmplă cu această propunere!

AFACEREA PORTUL CONSTANȚA

Șova a încercat să transfere gratuit către autoritățile locale acțiuni la Portul Constanța.  Propunerea nu doar că nu are logică economică pentru că Primăria nu ar avea bani de investiții, ci doar ar mulge din veniturile Portului pentru pomeni electorale, dar este și complet ilegală! Mai mult, Șova a vrut să repete același scenariu ilegal și în cazul Aeroportului Timișoara.

DEZASTRUL TAXEI ȘOVA PENTRU INFRASTRUCTURĂ SAU ACCIZA DE 7 EUROCENȚI

Ideea superaccizei la carburanți pentru finanțarea cheltuielilor cu autostrăzile i-a aparținut lui Relu Fenechiu (FENEIMPOZITUL) și a fost preluată de Șova, care însă nu a explicat cum ar putea merge această taxă direct în bugetul pentru infrastructură, în condițiile în care legea nu permite acest lucru. TAXA ȘOVA s-a dovedit o nouă mare minciună a actualului guvern PSD, întrucât datele oficiale arată clar că în primele 4 luni ale acestui an cheltuielile cu investițiile s-au diminuat cu 40%, în timp ce consumul pentru carburanți a scăzut și el cu 16%. Banii colectați abuziv din această taxă merg probabil pentru finanțarea pomenilor electorale care însoțesc campania lui Ponta pentru alegerile prezidențiale.