Editura Evenimentul si Capital

EVZ 25 ani

Big Brother cu salariile angajaţiilor şi cu activitatea lor

10-09/greva_01-465x390
Autor: | | 0 Comentarii | 272 Vizualizari

Fiecare instituţie publică va trebui să aibă un registru în care să treacă toţi angajaţii şi ce salariu are fiecare. El trebuie păstrat în cadrul instituţiei şi trimisă o copie a lui la Inspectoratul de Muncă.

Pe lângă actualul registru general de evidenţă a salariaţilor care lucrează pe baza unui contract individual de muncă, va fi introdus, pentru prima oară, și un registru de evidență a personalului plătit din fonduri publice, care va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a decis guvernul în ședința de astăzi, printr-o Hotărâre pentru modificarea şi completarea HG nr. 500/2011.

Astfel, pentru salariații din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele plătite din fonduri publice, instituțiile și autoritățile vor folosi Registrul public.

Fiecare instituție și autoritate publică are obligația de a înființa registrul general de evidență a personalului plătit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat și transmis inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării/numirii salariaților săi. Acest registru va fi păstrat la sediul instituției/autorității publice și va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajaților, data angajării/numirii, funcția, salariul, sporurile și cuantumul acestora, perioada și cauzele de suspendare a raportului de muncă sau de serviciu, perioada detașării și data încetării funcției.

Pentru transmiterea datelor în registrul privat/public de către angajatori, MMFPSPV va achiziţiona sau dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic. Până la data realizării noului sistem informatic, procedura de transmitere a datelor în registrul public va fi stabilită prin ordin al ministrului muncii, urmând ca, în termen de 10 zile de la publicarea acestuia în Monitorul Oficial, instituțiile/autoritățile să transmită datele cu privire la toate categoriile de personal plătit din fonduri publice. Prin excepție, instituțiile/autoritățile de apărare, ordine publică și siguranță națională vor furniza date în registrul public doar pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Muncii, aisgurându-se măsurile de protecție a datelor cu caracter personal și respectarea legislației privind  protecția  informațiilor clasificate.

La data realizării noului sistem informatic va fi emis un nou ordin al ministrului muncii privind procedura de transmitere a datelor în registrul privat/public, comună pentru toți angajatorii privați și instituții/autorități publice. Totodată, MMFPSPV, ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) și ANFP (Agenția Națională a Funcționarilor Publici) vor realiza interoperabilitatea între sistemele informatice pe care le dețin.

Ministerul Muncii va avea acces și la bazele de date deţinute de alte autorităţi/instituţii publice privind evidenţa populaţiei, declaraţiile şi înregistrările fiscale, evidenţa angajatorilor înregistraţi în Registrul Comerţului sau la Ministerul Finanţelor Publice.

Alte prevederi ale actului normativ aprobat astăzi de guvern se referă la:

·       stabilirea obligativității, pentru angajatori, de a elibera o adeverință salariatului, la încetarea contractului individual de muncă care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate ; 

·       clarificarea unor reglementări din actuala hotărâre în ceea ce priveşte sancţionarea muncii nedeclarate, precum și recorelarea/reformularea contravențiilor și sancțiunilor conform modificărilor și completărilor aduse prin prezentul proiect; 

·       scurtarea perioadei, de la 15 la 5 zile, în care Inspecția Muncii are obligația de a furniza date/informații din registrul privat (REVISAL), la solicitarea unei persoane, cu privire la activitatea desfășurată de aceasta, la durata activității, la salariu, la vechimea în muncă și în specialitate. Același termen va fi valabil și în cazul registrului public din momentul în care acesta va fi lansat.

Modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 500/2011 a fost necesară pentru a avea o evidență clară a salariilor în plată ale personalului plătit din fonduri publice.




Alte articole din categoria:

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
Tema zilei
19:26 Tăriceanu a făcut ANUNȚUL. Ce spune despre o majoritate ALDE-PNL 16:44 Portretul-robot al VIITORULUI PREMIER. Cine vine la Palatul Victoria 16:19 Klaus Iohannis despre premier: O să REZOLV foarte REPEDE problema MAJORITĂȚII 15:12 PSD pregătește „Guvernul fără pitpalaci” 15:00 Planul chinezesc al echipei Ponta - Grindeanu 14:28 Capul fostului ȘEF SRI George Maior, CONDIȚIE pusă în PSD pentru noul Guvern 13:05 De ce nu vrea PNL să intre la guvernare 09:38 Surse: Lista scurtă de MINIȘTRI a PSD. ARTILERIA GREA a partidului intră în joc 09:28 Greșeala FATALĂ din LISTA de PREMIERI a lui Dragnea, descoperită de Băsescu 16:25 Ce spune Iohannis despre ALEGERILE ANTICIPATE 13:45 Ce ASCUNDE programul CONSULTĂRILOR la Cotroceni 12:53 STRATEGIA PNL înaintea CONSULTĂRILOR cu Iohannis. Orban NU VREA la guvernare - surse | Exclusiv EvZ 12:51 Portița matematică a lui Klaus Iohannis: PSD riscă să piardă guvernarea 10:57 Cine nu i-a RĂSPUNS la telefon lui GRINDEANU după ce a fost DEMIS 09:58 Noul premier: lista scurtă din PSD - surse 09:27 Evoluție INCREDIBILĂ în SONDAJE pentru PSD, în urma CRIZEI INTERNE. Influența SCANDALULUI asupra electoratului 08:52 Ce va face ministrul Justiției PÂNĂ în ULTIMUL MINUT, după demiterea Guvernului. Declarațiile lui Toader 00:20 Grindeanu ARE O INFORMAŢIE-BOMBĂ DESPRE ŞEFUL PSD: „I-am spus lui Dragnea…” Premierul a vorbit şi despre SCHEMA MARII TRĂDĂRI care L-A DEZAMĂGIT CRUNT 18:50 Cronica Războiului conjugal din PSD. România lui Cristoiu

Articole salvate