Editura Evenimentul si Capital

BAREM Evaluare Naţională 2016 MATEMATICĂ. Mai mulţi profesori şi părinţi reclamă un SUBIECT GREŞIT primit de elevi. Cum a răspuns Ministerul Educaţiei | SCANDAL MONSTRU

Subiect neclar la matematică
Autor: | | 45 Comentarii | 15299 Vizualizari

Barem evaluare nationala matematica: SUBIECTE cu probleme. După ce mai mulţi profesori, elevi şi părinţi au reclamat că cerinţa punctului 6 de la Subiectul I de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale nu a fost corect formulată şi i-a indus în eroare pe mulţi candidaţi, Ministerul Educaţiei a transmis printr-un comunicat că subiectul este complet şi clar formulat.

Barem evaluare nationala matematica 2016: SUBIECTE cu probleme

Controversele privind un subiect primit de elevi la proba de Matematică au pornit din cauza problemei 6 de la Subiectul I, care nu ar fi enunţată clar. Televiziunile de ştiri au indicat faptul că sunt afectaţi peste 40.000 de elevi care ar putea contesta rezultatele.

În problema respectivă este dată o diagramă care prezintă repartiţia notelor obţinute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală. Cerinţa este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu...”.

"Am semnat-o pentru copilul meu care a fost derutat sau nu, de acest grafic. E absurd să induci in eroare asa la un examen național!", scrie părintele unui elev.

"Este inadmisibil ca la un examen de acest nivel enuntul subiectului sa lase loc de interpretari. Vorbim de matematica nu de limba romana unde intervine interpretarea si subiectivismul oricum", scrie un alt parinte.

"Eu am scris 8, alți colegi au scris 3, diagrama nu a fost făcută corect, am avut colege care plângeau că au pierdut 0,5 punct pentru o fază de cacat! Se le fie rușine celor care au făcut subiectul! Sper să se accepte petiția", a comentat un elev.

„Nu au înţeles exact cum se citeşte diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele şi care şir este numărul de elevi. Suntem câţiva care ne gândim să contestăm”, a explicat mama unul elev de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”, potrivit Mediafax.

Profesorii  avertizează că vor fi zeci de mii de contestaţii numai pe această temă, fiind de acord cu ambiguitatea subiectului de la matematică.

„Diagrama nu este complet enunţată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor şi în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama şi nu le poţi cere în condiţii de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestaţii pe acest subiect şi cel mai simplu ar fi să să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama”, a explicat profesorul Ştefan Vlaston, informează Mediafax.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Fapt divers

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate