Autostrada Sebeş – Turda, sub semnul eșecului

Autostrada Sebeş – Turda, sub semnul eșecului

A 10 ar trebui dată în folosinţă la sfârşitul anului 2017, dar evenimente neaşteptate au dus la întârzieri, la care s-au adăugat costuri suplimentare

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat ieri Autostrada Sebeș-Turda. Problemele din zona lacului Stejeriș nu sunt încă rezolvate, iar ministrul este rezervat în ceea ce privește respectarea termenelor.

Lotul 4 al autostrăzii Sebeș - Turda (A10) se întinde pe 16,3 km, de la nodul Decea până la Turda, iar de aici ar trebui să se lege mai departe cu Autostrada Transilvania. Valoarea contractului este de 470 milioane lei, făra TVA, iar în acest moment lucrările sunt realizate în proporție de 80%, termenul de finalizare fiind stabilit pentru luna decembrie 2017. Din spusele drumarilor, traseul trece pe la poala unui deal şi pe lângă lacul Stejeriş. Fără a face un studiu, austriecii de la PORR, firma care construieşte acest tronson, au săpat, iar la final s-au trezit cu toată lucrarea acoperită de un mal de pământ. Firma de proiectare, Viaponte (Italia), care ar fi trebuit să realizeze studiile de teren este angajată de că- tre constructor.

„Pe segmentul 4 din autostrada Sebeș-Turda, în urmă cu trei săptămâni, a apărut o alunecare a versantului, în apropierea lacului Stejeriș. Constructorul PORR a făcut săpături în versant, iar consultantul, SEEA&Tehnics, care avea obligația să verifice dacă execuțiile sunt conforme, a avizat lucrările, cu toate că știa ce teren este acolo. După eveniment s-a făcut expertiza geotehnică. Acum sunt în curs de remediere a situației, astfel încât să respecte termenele, dar și calitatea lucrării. Constructorul și consultantul vor fi penalizați în cazul în care nu respectă termenul de predare și calitatea lucrărilor, a întregului tronson, până la sfârșitul anului”, a declarat, în exclusivitate pentru EVZ, Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

Ne puteți urmări și pe Google News