Autobuzele Mercedes ale RATB fac pui

Autobuzele Mercedes ale RATB fac pui

Mini-autobuze, tramvaie lungi cât peronul şi autobuze duble vor fi noile mijloace de transport care vor circula prin Bucureşti.

Transportul suprateran din Capitală va fi reconfigurat în funcţie de necesităţile populaţiei. Cel puţin aşa susţine directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Adrian Criţ. În opinia acestuia, actualele autobuze Mercedes sunt suficente, însă, pe viitor, va fi nevoie de alte tipuri de mijloace de transport. Astfel, pe străzile micuţe şi pe traseele cu mai puţini călători vor fi introduse mini-autobuze, care vor consuma mai puţin combustibil. Pentru arterele mari, în schimb, se vrea achiziţionarea unor autobuze duble, legate la mijloc prin burduf. Redimensionări în funcţie de tranzit Şeful RATB spune că vehiculele de capacitate medie, cele care circulă acum, au 12 metri lungime. Mini-autobuzele vor avea 10 metri şi mai puţine locuri. Acestea vor fi puse în circulaţie în zona Giuleşti, pentru că, acolo, cererea de transport este mult mai mică faţă de alte cartiere ale Capitalei. Autobuzele cu burduf, care au 18 metri şi mai multe locuri, circulă deja pe străzile Timişoarei. În Bucureşti vor fi introduse, cel mai probabil, pe linia 381 sau 178, adică pe traseele cu un număr mare de călători. "În special pe liniile care tranzitează Bucureştiul, care au trafic de călători foarte mare, trebuie introduse autobuzele cu burduf", a precizat Criţ. Tramvaiul, cel mai rapid mijloc de transport Pentru că este mijlocul de transport cu un număr mare de locuri, dar şi cu viteza de deplasare cea mai mare, autorităţile mizează pe tramvai şi se gândesc să-l modernizeze. "Dacă la autobuz viteza medie este de 12 kilometri pe oră, la tramvai, mai ales pe lina 41, viteza de transport este 18 kilometri pe oră. Pe această line, dar şi pe cea care circulă tramvaiele 32, este nevoie de mijloace cu o capacitate mai mare", a adăugat directorul RATB. Regia a făcut deja un contract de asociere cu Astra Vagoane Arad şi cu societatea Siemens, prin care se vor construi tramvaie modulare Imperio, după licenţa Siemens, cu o lungime de la nouă până la 72 de metri. Astfel că, noile tramvaie s-ar putea să fie de aproape trei ori mai mari decât cele care circulă în prezent prin Bucureşti. Cele care opresc acum în staţii au 27 de metri. Totuşi, pe lina tramvaiului 41, noile garnituri pot avea maximum 54 de metri lungime, atâta măsurând peronul. Dacă autorităţile vor decide să pună în circulaţie garnituri mai mari, peroanele vor trebui redimensionate. "Este obli gatoriu să achiziţionăm noi tramvaie. Ce avem noi acum este învechit. Aproximativ 80% din parc este uzat. Aproximativ 40 de ani au tramvaiele Tatra, 20 de ani au tramvaiele V3A şi sunt doar câteva care au fost modernizate acum trei ani", a adăugat Adrian Criţ. Tot de anul viitor, RATB va implementa un sistem special, bazat pe senzori, pentru a controla furturile de combustibil din rezervoarele autovehiculelor. Şoferii sunt cei vizaţi. PE ŞINE Primul Imperio va fi pus în circulaţie în februarie 2012 TESTE. Noul tramvai va avea 36 de metri lungime Pe 21 februarie, RATB a încheiat, cu Astra Vagoane din Arad, un contract de 600 de milioane de euro, pentru construcţia de tramvaie, urmând ca firma să vină cu banii necesari investiţiilor, iar Regia cu mâna de lucru şi cu spaţiul destinat producţiei. Astfel, va fi produs un tramvai numit Imperio, care se vrea să fie ieftin şi să aibă succesul Loganului. Pentru început va fi realizat un prototip cu patru corpuri şi cu o lungime de 36 de metri. El va putea fi văzut pe străzile Capitalei la începutul anului viitor. Acesta va circula pe toate liniile, pentru a testat.