Editura Evenimentul si Capital

40.000 de PĂRINȚI CONTESTĂ UN SUBIECT DE MATEMATICĂ de la EXAMENUL DE BACALAUREAT. Răspunsul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare

16-06/subiecte-matematica-evaluare-nationala-1-1-465x390
Autor: | | 6 Comentarii | 863 Vizualizari

Nici un examen de bacalaureat nu se poate desfășura fără controverse. Un subiect la matematică, se pare ambiguu formulat, a dus la formularea unei petiții online, semnată de 40.000 de părinți.

PETIȚIE ONLINE: Datorita faptului ca MEN a derutat elevii la Subiectul I exercitiul 6 prin diagrama reprezentata gresit, propunem o reevaluare a tuturor lucrarilor din sesiunea iunie 2016, astfel incat ambele variante (3 si 8 elevi) sa fie punctate ca fiind corecte.

40.000 de părinți au semnat această petiție online, pe care o puteți găsi AICI.

Stefan Vlaston, profesor de matematică, a sesizat primul această problemă: 

Dlui ministru Adrian Curaj

La subiectul 6 cu diagrama, nu este menţionat că axa ox reprezintă notele şi axa oy elevii. Unii elevi au văzut invers, nu le poţi cere să fie subtili. Cel mai corect este să le acorde punctaj maxim indiferent cum au văzut".

RĂSPUNSUL Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, nu le lasă însă nici o speranță:

"Referitor la itemul numărul 6 de la subiectul I, varianta 7, disciplina matematică, din cadrul Evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, din data de 29.06.2016, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) face următoarele precizări:

• Itemul evaluează competenţa Analizarea unor situaţii practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competenţă formată/dezvoltată în cadrul unităţii de învăţare „Elemente de organizare a datelor”, clasa a VII-a, prezentă în programa pentru Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi aprobată prin Ordinul de ministru nr. 4431/29.08.2014, Anexa nr. 3.

• Itemul este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect. Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016). Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015.

• Itemul  conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).

• Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare şi de notare."

Pagina 1 din 1



Alte articole din categoria: Fapt divers

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate