EVZ CHIŞINĂU. EXPOVIN Moldova- 2014: Competenţe, relevanţe şi performanţe

EVZ CHIŞINĂU. EXPOVIN Moldova- 2014: Competenţe, relevanţe şi performanţe

Sfârşitul lui februarie ne-a onorat cu prezenţa unui eveniment deosebit, care a durat patru zile în incinta pavilionului 2 al CIE Moldexpo. “EXPOVIN Moldova- 2014 "- expoziţia internaţională a industriei vinicole a oferit specialiştilor şi consumatorilor o imagine amplă a vinului moldovenesc, a băuturilor alcoolice, dar şi a utilajului pentru industria vinicolă.

Una dintre sarcinile acestui eveniment a fost degustarea vinului. De asemenea, au fost desfăşurate negocieri, prezentări, dar şi vânzări de vinuri. În acest mod, vinificatorii au promovat calitatea înaltă a vinurilor moldoveneşti pentru a fi cunoscute mai bine de consumatori. Eveniment major pentru economia ţării “Acest eveniment este unul deosebit de important nu numai pentru dezvoltarea viticulturii şi vinificaţiei din Moldova, dar şi pentru economia ţării. Ediţia din anul curent este una importantă din două motive. În primul rând, ea se desfăşoară, în premieră, după ce a intrat în vigoare noua legislaţie vitivinicolă. În al doilea rând, Ministerul Agriculturii a delegat prerogativele gestionării acestui eveniment major Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, care astfel are ocazia de a se manifesta în competenţele sale de promovare şi comercializare a vinurilor pe pieţele internă şi externă", a declarat Vasile Bumacov, ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare. De asemenea, ministrul a remarcat importanţa evenimentului în această perioadă complicată de instituire a embargoului din partea Rusiei, exprimându-şi speranţa că vom reuşi să ne afirmăm pe piaţa UE. “Viticultorii şi vinificatorii reprezintă cea mai inovativă şi întreprinzătoare <castă> de producători din ţară, care au demonstrat cu brio acest lucru şi care sunt capabili să înveţe de la alţii şi să crească valoric", a spus Bumacov. </castă> <castă>Acţiuni de promovare a culturii vinului în cadrul programului "Wine of Moldova" La expoziţie, s-au organizat în premieră 10 master class-uri de iniţiere în cultura vinului în cadrul platformei Şcoala Vinului. Acţiunile de promovare au fost organizate sub egida noului brand vinicol naţional, "Vinul Moldovei –O legendă vie, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, cu suportul proiectului USAID/CEED II. "Consider binevenite aceste cursuri, datorită cărora putem afla multe din cultura vinului. Am fost şi în prima zi la primul master class. Atunci am luat cunoştinţă cum să aleg, să degust şi să descriu un vin. Datorită sommelier-lui, Mihai Druţă am învăţat micile secrete. Azi am venit să văd cum poate fi simplu şi gustos, să simt adevăratul gust al vinului moldovenesc", a declarat pentru Evenimentul Zilei studenta Aliona Carabulea. </castă> <castă>La cursurile de degustare au avut posibilitatea să participe gratuit circa 250 de tineri. Aceste master class-uri au fost ţinute de experţi şi sommelieri. Participanţii au avut ocazia să perceapă calităţile vinului. În cadrul fiecărui curs au fost degustate câte cinci - şase vinuri de calitate de la 15 vinării autohtone. În cadrul cursului de degustare " Simplu şi gustos", petrecut sâmbătă, vinificatorul Vladimir Dragomir a menţionat că nu poţi declara ce vin este mai bun sau mai rău, şi că trebuie cunoscut faptul că vinurile cu vechime trebuie deschise cam cu o oră înainte de a fi consumate, astel că la consumare percepi gustul adevărat al vinului. Vinificatorul a mai spus că numai prin eforturi mari se va ajunge la standardele internaţionale. </castă> <castă>Preţuri pentru toate buzunarele </castă> <castă>După cum scria Platon, zeii nu i-au oferit omului ceva mai preţios decât vinul. De aceea, la expoziţia din acest an, vinificatorii au etalat vinuri şi divinuri de la cele mai ieftine la cele mai scumpe, afirmând că acestea sunt băuturi deosebite şi de cea mai înaltă calitate. "Vânzările au fost mai bune ca în anul precedent. Datorită calităţii vinurilor noastre cresc vânzările anual. Oferim cumpărătorului o gamă largă de vinuri. Preţurile sunt şi ele diverse de la 39 de lei, dar avem sticle de 250 de lei, 450 de lei, dar şi mai mari", afirmă pentru Evenimentul Zilei reprezentantul unei companii vinicole din ţară, Cristina Şişman. </castă>