Lege cu dedicaţie pentru terenul primarului. Şoselele ocolitoare ar putea trece şi prin intravilanul localităţilor

Lege cu dedicaţie pentru terenul primarului. Şoselele ocolitoare ar putea trece şi prin intravilanul localităţilor

Dacă se votează o lege, edilul din Bistriţa a tras lozul câştigător. O parte din terenul său se suprapune cu viitoarea şosea de centură.

Doi deputaţi USL din Bistriţa şi Bacău doresc ca şoselele de centură să nu treacă neapărat prin extravilanul localitaţilor ci, la nevoie, drumurile ocolitoare să traverseze şi prin intravilan. Este cazul oraşelor Bistriţa şi Bacău. Pentru a rezolva problema, deputaţii PSD Daniel Suciu şi Cosmin Necula propun ca ordonanţa care reglementează acestă chestiune să fie completată cu sintagma: "de regulă". În acest moment, dintre cei 14,4 kilometri preconizaţi de centură ocolitoare ai oraşului Bistriţa, cinci ar trece prin intravilanul localităţii. Proprietarul surpriză Întâmplător sau nu, aproximativ 100 de metri pătraţi se suprapun peste terenul primarului Bistriţei Ovidiu Teodor Creţu. Edilul susţine acestă variantă, deşi mai există alte două trasee în discuţie. Potrivit Asociaţiei Bistriţa Civică, pentru actuala conducere a oraşului nu contează că traseul preconizatei şosele de centură este prin mijlocul unei păduri declarate zonă de agrement. În plus, traseul şoselei cu o singură bandă este la circa 600 de metri de centrul oraşului, trece prin câteva cartiere rezidenţiale şi la circa 150 metri de parcul municipal. Coincidenţa fericită Contestatarii proiectului susţin că restul de 4.400 de metri pătraţi care aparţin primarului Creţu ar fi ideali pentru desfăşurarea unor activităţi economice. Construcţia şoselei de centură este evaluată la 180 de milioane de euro. În replică, cei doi deputaţi susţin că legea se contrazice, astfel încât se impune corectarea acesteia. Ei introduc în frază sintagma "de regulă", cuvinte care schimbă fundamental sensul textului. Astfel, dacă va fi votată, ea va avea textul: "Pentru descongestionarea traficului în localităţi (…) se realizează variante ocolitoare, de regulă situate în afara intravilanului localităţilor". Această completare rezolvă o problemă pentru rechinii imobiliari care au cumpărat terenuri în intravilanul localităţilor şi care acum speră să le vândă Primăriei la preţuri exorbitante. Primarul a vorbit Daniel Suciu şi Cosmin Necula susţin că au propus schimbarea ordonaţei pentru a rezolva o chestiune de interes local. Daniel Suciu arată că i-a venit această idee după o discuţie cu edilul localităţii. "Am avut o discuţie cu primarul din Bistriţa. Practica de la momentul adoptării respectivei legi nu se mai susţine. În timp, s-a dovedit că o centură de ocolire nu poate fi construită numai în extravilanul unei localităţi. Ştiu că primarul Creţu are o porţiune de teren care s-ar suprapune cu traseul viitoarei şosele de centură, despre care a declarat că nu are nicio pretenţie. Nu am urmărit un interes personal în acestă chestiune", a declarat, pentru Evenimentul zilei, Daniel Suciu. Şi la Bacău ar fi probleme Celălalt deputat, Cosmin Necula (foto), susţine că era necesară modificarea legislativă. "Iniţiativa a venit ca urmare a situaţiei din teren. Nu ştiu despre cazul de la Bistriţa. Nu ştiam că primarul are teren acolo. Întrebat dacă în Bacău şoseaua de centură trece prin intravilan, deputatul a arătat că nu este sigur de acest aspect. "Pe o anumită porţiune se pare că va trece prin intravilan, pe o altă porţiune va trece prin extravilan. Depinde de firma din Turcia care a câştigat licitaţia", ne-a declarat deputatul Necula. În acest moment, propunerea de modificare a legii este la Senat, Camera Deputaţilor fiind for decizional. Proiectul de construcţie al şoselei de centură este evaluat la 180 de milioane de euro. Am solicitat primarului Ovidiu Creţu un punct de vedere oficial pe acestă temă. El a refuzat să ne precizeze ce suprafaţă de teren s-ar suprapune peste viitoarea şosea de centură şi la ce distanţă de aceasta se află celelalte terenuri ale sale.